DHL utökar ledande täckning av förmiddagsleveranser i Europa

Förenkling av Express produktportfölj i Europa i oktober Stockholm, 12 oktober 2007. DHL Express, som är ledande på den europeiska marknaden för expressförsändelser möter den växande efterfrågan på förmiddagsleveranser och har förbättrat sin europeiska täckning. Nu når DHL Express 80 procent av Europas affärsområden innan kl 12:00, vilket är en förbättring med 6 procentandelar sedan slutet av 2006. Denna utveckling stärker företagets ledande geografiska täckning ytterligare. DHL Express erbjuder därmed en europeisk täckning som saknar motstycke, och kan leverera denna service i stora såväl som mindre och mellanstora städer. Hela Tyskland och mer än 90 procent av företagen i Storbritannien, Belgien och Holland kan nu nås innan kl 12:00. Dessutom har betydande förbättringar gjorts under 2007 inom de nordiska länderna och Östeuropa. Parallellt med den utökade servicen inför DHL Express i Europa en förenklad produktportfölj. Denna innefattar tjänsterna DHL EXPRESS 9:00 och DHL EXPRESS 12:00, samt DHL EXPRESS WORLDWIDE med leverans före den ordinarie arbetsdagens slut. Den nya produktportföljen är tänkt att göra DHL Express tjänster lättare att använda för kunder. Med samma sena upphämtningstider som förut kan kunder nu välja på tre tidsbestämda tjänster, beroende på transportbehov – med en pengarna-tillbaka-garanti för europeiska leveranstider. DHL EXPRESS 9:00, DHL EXPRESS 12:00 och DHL EXPRESS WORLDWIDE erbjuds i 40 europeiska länder och territorier. * Dessutom är DHL EXPRESS 12:00-service tillgänglig från Europa till 26 utomeuropeiska destinationer. “Detta är ytterligare en milstolpe för DHL i vår fortlöpande investering i nätverkskapacitet för att säkerställa marknadsledande tjänster. Tidigare i år investerade vi i serviceuppgraderingar för leveranser till USA. Nu ökar vi vår kapacitet för förmiddagsleveranser inom Europa för att sätta en ny standard” säger Thomas George, Managing Director, Marketing & Sales DHL Express Europe. DHL lanserar en tväreuropeisk kampanj i oktober som kommer att lyfta fram den ledande europeiska täckningen för DHL EXPRESS 12:00, men som också visar hur kunder kan spara tid och möta deadlines. Kampanjen bygger på temat ”När tid är allt”. Annonser kommer i tv, utomhus, i press, på radio och på Internet, och på webbsidan www.dhltime.com kommer det att finnas detaljerad information om den nya produktportföljen och de utökade servicemöjligheterna. *Andorra, Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Falklandsöarna, Finland, Färöarna, Frankrike, Gibraltar, Grekland, Grönland, Guernsey, Irland, Island, Italien, Jersey, Kanarieöarna, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Monaco, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Schweiz, Slovenien, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike. - slut - Om DHL DHL är världsledande inom internationell expressfrakt och logistik, och har som specialitet att ta fram innovativa och skräddarsydda kundlösningar. DHL erbjuder expertis inom express, flyg- och sjöfrakt, landtransporter, kontraktslogistik och internationella brevtjänster, i kombination med ett världsomspännande och heltäckande nätverk tillsammans med en god kännedom av lokala marknader. DHLs internationella nätverk binder samman fler än 220 länder och territorier över hela världen. 285 000 medarbetare arbetar för att ge snabb och pålitlig service som överträffar kundernas förväntningar. DHL är ett varumärke som tillhör Deutsche Post World. 2006 hade koncernen en omsättning på drygt 60 miljarder euro. För ytterligare information kontakta: Cornilla von Plomgren Informationschef, DHL Express (Sweden) AB Tel: + 46 8 543 45 206 Mobil: + 46 70 632 32 80 Email: cornilla.vonplomgren@dhl.com