Media bjuds in till Musikvandring i Eskilstuna

Media bjuds in till Musikvandring i Eskilstuna

Med start lördag 7 juni erbjuder Eskilstuna Marknadsföring musikvandringen Från Curt-Görans till Kent. Media inbjuds att vara med på premiärvandringen den 7 juni klockan 11.00.

Eskilstunas historia har präglats mycket av de industrier som funnits i staden. Men i en miljö som många uppfattat som grå, skitig och otrevlig, har ett rikt musik- och kulturliv växt fram och blomstrat. Eskilstuna har fostrat en mängd kända artister och band. Under cirka en och halv timmes vandring finns chansen att stifta bekantskap med flera av dem.

Kultur- och nöjesprofilen Rocco Gustafsson tar med besökarna på en guidad promenad genom Eskilstunas musikliv, från 1940-talets jazzklubbar, via Kent, till dagens kulturhus. Det blir samtidigt en exposé över en stads utveckling från industriort till dynamisk tillväxtkommun.

Vandringarna erbjuds både som öppna för allmänheten under utvalda lördagar under sommaren och med möjlighet att boka som gruppaktivitet. Bokning sker på webben på www.eskilstuna.nu eller på Eskilstuna turistbyrå, Tullgatan 4, telefon 016-710 70 00.

Tid: 7 juni kl 11.00, vandringen tar ca 1,5 timmar

Plats: Centrala Eskilstuna med start på Kyrkogatan 3 (gamla musikskolan).

Guide: Rocco Gustafsson, kultur- och nöjesprofil i Eskilstuna

Pressackreditering: Uppge namn och media via e-post till Elin Stenman, elin@eskilstuna.nu.

Helen Strömberg, turistbyråchef, 070-340 26 57, helen@eskilstuna.nu

Rocco Gustafsson, 070-790 56 16, rocco@finkultur.com