Eskilstunas besöksmagasin 2015

Eskilstunas besöksmagasin 2015

En av många insatser som görs för att locka besökare till Eskilstuna är ett besöksmagasin som kommer ut innan sommarsäsongen. Nu är årets utgåva på väg att distribueras till regionens besöksmål, turistbyråer och viktiga informationsställen.

I magasinet presenteras en bråkdel av det breda utbud av besöksmål, upplevelser och arrangemang som finns i Eskilstuna, Torshälla och Sundbyholm och det finns verkligen något för alla smaker och åldrar. För att lyfta fram några saker kan nämnas Junior-EM i friidrott, en rolig och lärorik faktasida kallad "Eskilstuna på två minuter" och frestande artiklar om närproducerad mat.

Invånare och besökare till Eskilstuna rekommenderas även att besöka hemsidan eskilstuna.nu för att ta del av allt som händer, eller att komma in till turistbyrån så hjälper de till att hitta rätt bland alla Eskilstunas smultronställen. Det finns också en app kopplad till eskilstuna.nu som kan laddas ner kostnadsfritt från App Store och Google Play

Eskilstunas Besöksmagasin kan fås i närmaste turistbyrå eller rekvireras från Eskilstuna Turistbyrå via epost: turism@eskilstuna.nu eller per telefon: 016-710 70 00.

Magasinet kan också läsas på webben eller laddas ned från