Energi ger framgång

Energi ger framgång

En ny produkt har nått Sverige och Falun. Det är det lilla ”energibladet” Energy Strips som just nu introduceras på högskolor och universitet. Målgruppen här är självfallet studenter som snabbt behöver energi. Men även andra grupper står i fokus.  Inget är omöjligt för Fabian Finnman.

Faluföretagaren Fabian Finnman, 21 år, drivs av entreprenörskap. Idag har han flera bolag, bland annat det nystartade ”24 Energy Strips”. Nu är han på väg att bygga upp en koncern med bas från kontoret i Falun.

Resan började för två år sedan när Fabian ville satsa på eget företag strax efter gymnasiet. Bolaget utvecklades snabbt och den senaste produkten är en koffeinbaserad energiprodukt för målgruppen studenter, yrkestrafikanter, motionärer vid gym och generellt personer som snabbt behöver ett energitillskott utan vätska, utan socker och andra ohälsosamma tillsatser.

-  Jag såg ett problem. Problemet var att de koffeinbaserade energialternativen som fanns att tillgå på marknaden antingen var i vätske- eller matform och oftast innehöll produkterna mycket socker, kalorier och andra onödiga tillsatser. Jag hittade istället en intressant produkt som i dag är stor i USA men som inte hade lanserats i Europa. Den har jag plockat till Sverige och idag fungerar jag som enda återförsäljaren. För att växa snabbt och med kvalitet har jag tagit steget in i Stiftelsen Teknikdalens Företagsinkubator. Här får jag hjälp och råd genom en affärscoach om hur jag ska gå till väga; finansiering, sälj, marknadsföring mm.

-  Fabian har visat att han vill satsa på en snabb expansion av företaget och fokusera på tillväxt genom ett återförsäljarnät i hela Sverige. Den målsättningen vill vi gärna stödja, och har därför kopplat en affärscoach med försäljning som specialitet till företaget säger Jörgen Steen, affärscoach, ansvarig för Business Lab och rådgivare inom Företagsinkubatorn.

Det som driver Fabian Finnman i sitt företagande är att vara kraften bakom att skapa ett värde som kan göra nytta i andras vardag. Framtiden för Energy Strips är att få in produkten på högskolor, bensinstationer, gym och andra försäljningsställen där det är lätt för personer att få tag på Energy Strips. Just nu tänker Fabian Finnman bygga upp marknaden i Sverige men tänker även på att utveckla i Norden och då främst Norge. Enterprise Europé Network, ett nätverk inom Stiftelsen Teknikdalen, har varit behjälplig med att sondera den internationella marknaden.

För mer information, kontakta Fabian Finnman, 073-563 07 40, fabian.finnman@energystrips.se eller Jörgen Steen, Stiftelsen Teknikdalens företagsinkubator, 0243-24 64 08.