Cygate får pris för bästa Mobilitetspartner 2006 av Cisco Systems och Nokia

Cygate belönas med utmärkelsen "Mobility Partner of the Year Sweden" av Cisco Systems på Cisco Systems partnerträff den 19 april i Stockholm. - Cygates mobila lösningar visar på stor förståelse för kundens behov och vad som verkligen är viktigt. Deras erbjudande inom mobilitet vilar på en stabil och säker grund där hantering av IT-tillämpningar är ett tydligt exempel. Vi är stolta över att ha Cygate som partner i hela Norden och att vår teknik tillsammans med Cygates tillämpningar skapar värde för kunder, säger Anders Glantz, partneransvarig på Cisco i Sverige. Cygate fick även priset "The Best Performer in Mobility 2006" vid Nokias partnerkonferens i Portugal i början av april. - Användandet av mobila enheter ökar i en rasande fart och därför har säkerhet och managering av mobila enheter blivit en kritisk komponent hos alla företag som använder sig av mobila lösningar. Cygate har verkligen tagit till sig konceptet och paketerat en tjänst som underlättar kontrollen av mobila enheter på företagen, säger Lars Billström på Nokia Enterprise Solutions. - Det är fantastiskt roligt att både Nokia och Cisco identifierat vår satsning på att bygga kompetens runt trådlösa system. Vi har sett detta som en naturlig del av den konvergens som pågår. Mobilitet är ett område som kräver förståelse både för telematiksystem och slutanvändartillämningar med smarta handenheter. Detta kommer att beröra alla i framtiden, säger Mats Mägiste, IT-strateg på Cygate. För mer information vänligen kontakta: Anders Glantz, Partneransvarig Cisco Systems Telefon: +46 8 685 90 83 E-post: aglantz@cisco.com Lars Billström, IT channel manager, Nokia Enterprise Solutions Telefon: +46 8 4100 8688 E-post: lars.billstrom@nokia.com Mats Mägiste, IT-strateg, Cygate Telefon: +46 8 630 51 91 E-post mats.magiste@cygate.se Om Cygate Cygate är en ledande nordisk leverantör av tjänster, produkter och lösningar inom säker IT-infrastruktur. Cygate-koncernen har ca 240 anställda och kontor både i Sverige och Finland. Vi designar, installerar och underhåller IP-baserade nätverk, ofta med våra partners produkter integrerade i skräddarsydda lösningar. Cygate tillhandahåller även lösningar för administration och övervakning av system och nätverk. Med vår utbildningsverksamhet säkerställer vi att kundens IT-investeringar utnyttjas optimalt. För mer information, se: http://www.cygate.se