Gradient Benchmark förstärker organisationen och rekryterar Mats Hedlund som VD

Gradient Benchmark förstärker organisationen och rekryterar Mats Hedlund som VD

Gradient Benchmark AB, ett dotterbolag till Consivo Group, fortsätter att utveckla verksamheten och investera i fortsatt tillväxt. Som en del av denna satsning har Mats Hedlund rekryterats som VD för Gradient Benchmark AB med tillträde den 14 augusti 2023. Mats har tidigare lång och gedigen erfarenhet från dagligvarumarknaden genom ledande befattningar inom bland annat Kronfågel, Arla och Carlsberg. Med Mats bakgrund och kompetens får bolaget en värdefull förstärkning av organisationen för att vidareutveckla verksamheten. Mattias Libell och Torbjörn Karlsson kommer fortsatt vara knutna till Gradient Benchmark i rådgivande roller i syfte att stötta bolaget framåt.

”Vi är glada över att vi har lyckats rekrytera Mats som är en mycket erfaren ledare med gedigen branschkunskap. Han kommer spela en viktig roll i Gradient Benchmarks och Consivokoncernens fortsatta tillväxtresa.”, säger Edvard Björkenheim, CEO Consivo Group.

Stockholm 26 juni 2023

Edvard Björkenheim

CEO Consivo Group

Vid eventuella frågor kontakta:

Edvard Björkenheim, CEO Consivo Group, +46 (0)76 001 58 01

Niklas Eriksson, COO Consivo Group, +46 (0)70 867 09 04

Om Gradient Benchmark

Gradient Benchmark är den marknadsledande aktören inom B2B kundbenchmarkning. Erbjudandet innefattar branschomfattande, databaserade utvärderingar som hjälper leverantörer, grossister och handelsaktörer inom dagligvaruhandel, servicehandel, restaurang & storhushåll samt flera fackhandelssektorer att utveckla sin verksamhet, stärka sin konkurrenskraft och driva mer försäljning. Gradient Benchmark är verksamma på alla de nordiska marknaderna, med kontor i Stockholm och Köpenhamn.

Om Consivo Group

Consivo är en bolagsgrupp inom försäljning och marknadsföring av dagligvaruprodukter i Norden. Genom våra bolag erbjuder vi kommersiella tjänster till varumärkesägare och producenter. Tjänsterna omfattar bland annat införsäljning, säljbearbetning, produktexponering och distributörsupplägg i kanaler där dagligvaror säljs. Vi marknadsför också produkter under egna varumärken, i huvudsak till foodservice-marknaden. Koncernen har ca 1 100 medarbetare verksamma genom 17 bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland, med en total omsättning på ca 1,5 Mdsek. www.consivo.com

Consivo är en bolagsgrupp inom försäljning och marknadsföring av dagligvaruprodukter i Norden. Genom våra bolag erbjuder vi kommersiella tjänster till varumärkesägare och producenter. Tjänsterna omfattar bland annat införsäljning, säljbearbetning, produktexponering och distributörsupplägg i kanaler där dagligvaror säljs. Vi marknadsför också produkter under egna varumärken, i huvudsak till foodservice-marknaden. Koncernen har ca 900 medarbetare verksamma genom 16 bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland, med en total omsättning på ca 1,1 Mdsek. www.consivo.com

Consivo Group AB