Gotland säkrar och effektiviserar vårddokumentationen

Region Gotland har i en ny upphandling valt Conscriptor som leverantör av vårddokumentation på distans. Samarbetet innebär att Region Gotlands sjukvårdsverksamhet, inledningsvis primärvården, använder Conscriptors tjänstelösningar som ett komplement till de egna resurserna och för att möta behovet av en säker och effektiv vårddokumentation.

”Med den här lösningen får vi säker tillgång till de resurser som krävs för att kunna arbeta effektivt. Vi blir också mindre sårbara vid exempelvis sjukdom och hög belastning. Vårt intryck är att Conscriptor håller en hög kvalitet och erbjuder en säker leverans. Deras tillgänglighet är också hög med en smidig beställningsfunktion, snabba svar och ett trevligt bemötande. Jag är mycket nöjd med deras arbete så här långt och hoppas på ett fortsatt gott samarbete”, säger Jeanette Grunditz, chefssekreterare, hälso- och sjukvårdsledningen, Region Gotland.

”Det är förstås väldigt roligt att Region Gotland sett möjligheterna och gett oss förtroendet att bidra till en säker och kostnadseffektiv vårddokumentation. Det senaste året har flera regioner och landsting valt att inleda samarbete med Conscriptor och vi ser ett fortsatt stort intresse från ett antal av sjukvårdens aktörer. Vårt mål att bidra till en sjukvård där mer tid frigörs till patienter och mindre går åt till att administrera har förmodligen aldrig varit mer aktuellt. Sjukvården har stora utmaningar men också möjligheter där vi vill vara en aktiv del i en förändring som gynnar patienter, personal och skattebetalare”, säger Henric Carlsson, grundare och vd för Conscriptor.

För mer information kontakta:
Henric Carlsson, vd Conscriptor AB
Tel: 0730-29 99 09, henric.carlsson@conscriptor.se

Conscriptor grundades år 2006 av Henric Carlsson. I dag har företaget cirka 250 medarbetare och är primärt verksamt inom hälso- & sjukvård. Conscriptor har sitt huvudkontor på Orust.

För mer information: www.conscriptor.se