Nyhet -

3D-fest hos Com Hem lördagen den 10 december för alla hockey- och fotbollsälskare

Den 4 april i år var det avspark för den första 3D-sändningen i svensk kabel-tv-historia när Com Hem visade CANAL+ sändning av årets första allsvenska Stockholmsderby mellan DIF och AIK. Några veckor senare kunde Com Hems kunder för första gången se El Clásico på CANAL+ mellan Real Madrid och Barcelona i 3D.

Nu avslutas 3D-året med en riktig sportfest! Lördagen den 10 december kommer alla Com Hems kunder med ett CANAL+ Sport-, Total- eller Max-abonnemang kunna titta på både hockey och fotboll i 3D. Sändningarna börjar kring 18.50 direkt från Elmia Arena där nedsläppet i matchen mellan HV71 och Linköpings HC är beräknat till klockan 19.00. Redan klockan 22 är det dags igen; precis som i våras sänder vi höstens El Clàsico mellan Real Madrid och Barcelona i 3D. Matchen spelas i Madrid och på Estadio Santiago Bernabéu.

3D-matcherna kommer sändas i CANAL+ SportExtra HD/3D som ligger på kanalplats 104 i Com Hems nät. För mer information om 3D-tv och vad som krävs för att kunna titta på matcherna, gå in på Com Hems hemsida.

Så sänder CANAL+ Sport 1 och CANAL+ Sport HD:

18.30 Elitserien, studio
19.00
Utematchen: HV71-Linköping - sänds även i 3D i CANAL+ HD/3D, CANAL+ Sport Extra HD
Kommentator: Åke Unger, expertkommentator: Thomas Johansson
21.10 Elitserien, studio