Self Service Awards 2011 på Cirkus i Stockholm

Den 13 oktober är det dags för Self Service Awards 2011. Utmärkelsen sker för andra året i rad. Self Service Awards är en årlig utmärkelse för de företag och organisationer i Sverige, Norge och Danmark som lyckats bäst med att stödja och effektivisera supportarbetet med hjälp av webbaserad självbetjäning.

Webbaserad självbetjäning innebär att alla som arbetar bakom en dator snabbt och enkelt kan få svar på frågor utan att kontakta den bemannade supporten.

Att med Self Service (eller webbaserad självbetjäning) supportera anställda och kunder blir allt vanligare. 77% av företagen och organisationerna som tagit ett beslut kring "self help tools" enligt HDI's rapport 2009 använder "self help tools" eller har planer på att använda det. Drygt hälften av Sveriges företag och organisationer använder i dag webbaserad självbetjäning för support internt för sina anställda och åtta procent har planer på att börja göra det (Källa: Webbaserad självbetjäningsundersökning 2010, ComAround).

Utvärderingen för Self Service Awards 2011 baseras på de företag och organisationer i Sverige, Norge och Danmark som använder sig av plattformen ComAround Self Service™. Priser till Self Service Awards 2011 delas ut i kategorierna Årets strategiska support, Årets migrering och Årets nykomling. De nominerade företagen och organisationerna kommer att presenteras 8 september 2010 och prisutdelningen sker den 13 oktober på Cirkus, Kungliga Djurgården i Stockholm.

I år har vi fått äran att ha Jan Fridén som juryordförande. Han är IT-strateg på Gatubolaget och har mångårig erfarenhet som systemägare med implementering och användning av självbetjäningstjänster hos bland annat Swedbank

För information besök www.comaround.se/selfserviceawards eller kontakta:

Therese Walve, ComAround
E-post: therese.w@comaround.se