Röda Korset vald till Årets Service Desk 2010

Röda Korsets blev vald till Årets Service Desk under IT Support i fokus på Bonnier conference center i Stockholm den 6-7 oktober. Röda Korset använder sedan 2009 ComArounds webbaserade supporttjänst som en supportkanal för att stödja sina slutanvändare innan de ringer till deras bemannade Service Desk.

Motiveringen till vinnaren av Support institute Award Årets Service Desk 2010

"Juryn har valt årets vinnare som på kort tid genomgripande förbättrat kvaliteten i leveransen av IT-support. Genom att fokusera på användarnas behov och erbjuda tjänster som skapar nytta såsom e-utbildningar och tillgång till strategisk information har andelen nöjda användare kunna förbättras över förväntan. Idag har hela supportorganisationen ett tydligt kundfokus som ger resultat.

Årets vinnare har förutom ett uttalat användarfokus infört ITIL processer med roller och mål, samt en tjänstekatalog vilket resulterat i ett tydligare uppdrag som lättare kan mätas. Vinnaren har uppnått stora förbättringen av supporten i första linjen. Juryn vill särskilt lyfta fram vinnarnas arbete med att skapa mätbära mål som kan följas upp, som en framgångsfaktor.

Vinnaren av Support Institute utmärkelse Årets Servicedesk eller Helpdesk är Svenska Röda Korsets Service Desk."

Röda Korsets Service Desk Manager Gülan Torun om ComAround Self Service: Införandet av "Self Service-portalen" har ökat Service Desks effektivitet genom det stöd som finns vid utrullningar av nya IT-tjänster och uppgraderingar av befintliga system. "Self Service-portalen" är dessutom ett bra marknadsföringsfönster för Röda Korsets IT-avdelning!

Grattis till utmärkelsen Årets Service Desk!

• våra kunder