Clarion Hotel Sign trotsar lågkonjunktur

Clarion Hotel Sign trotsar lågkonjunktur

Clarion Hotel Sign har beslutat att inte låta sig påverkas av den rådande lågkonjunkturen på marknaden. Måndag den 30 mars beger sig hotellets personal utanför dörrarna för att hitta nya kunder.

Totalt kommer elva personer, personal från hotellets olika avdelningar som kök, reception, städ och guest service att gå ut i området kring hotellet och "knacka dörr". Syftet är att sälja in Clarion Hotel Sign med dess konferensmöjligheter, dess restaurang Aquavit Grill & Raw Bar och hotellets spa Selma CitySpa+ till omgivningen.

Att göra så kallade Canvasbesök, obokade kundbesök, är vanligt förekommande inom många andra branscher, dock är det en ovanlig företeelse inom hotellbranschen.

- Det är under sämre tider vi har chans att ta marknadsandelar. Medan andra företag drar ned på sina kostnader har vi bestämt oss för att gasa och satsa ännu hårdare på försäljningen, säger Anant Vithlani, försäljningschef på Clarion Hotel Sign.

Clarion Hotel Sign har sedan tidigare en stor försäljningsavdelning och utöver denna satsning har hotellet nyligen anställt ytterligare en säljare riktat mot eventbranchen. Totalt 11 personer med olika inriktning arbetar nu på hotellets försäljningsavdelning. Målet är att under 2009, genom bland annat aktiv uppsökande försäljning, nå en omsättning om 300 miljoner kronor.

Anant Vithlani, försäljningschef
Clarion Hotel Sign
anant.vithlani@choice.se

Kim A. Øverland

Presskontakt SVP Clarion Hotel Clarion Hotel 406 97 270

Clarion Hotel har 35 hotell för den medvetna business- och leisure-resenären i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Hotellen är kosmopolitiska hubbar med bästa cityläge. Samtliga anläggningar erbjuder konferensmöjligheter, där några flaggskepp, så som, Clarion Hotel Sign i Stockholm, Clarion Hotel Post i Göteborg, Clarion Hotel The Hub i Oslo och Clarion Hotel Malmö Live sticker ut. Kedjan är mångfaldigt belönad för sina á la carte-restauranger, sitt Employer Branding-arbete samt går i bräschen för hållbara alternativ. Hotellen är vibrerande mötesplatser för resenären och lokalbon.