NY SINGEL. Kylie släpper "Light Camera Action", nytt smakprov från det kommande albumet

Idag släpper Kylie sin nya singel Lights Camera Action tillsammans med en fängslande musikvideo – en försmak från hennes efterlängtade album Tension II, som släpps den 18 oktober via BMG.

Lights Camera Action fångar den sorglösa nattklubbskänslan och bygger vidare på det elektroniska soundet från hennes tidigare album Tension. Låten är producerad av Lewis Thompson, som också har skrivit den tillsammans med Kylie och Ina Wroldsen (bl.a. bakom hiten Padam Padam). Denna energifyllda och klubbinspirerade singel är den perfekta uppföljaren till Kylies senaste danshit Edge Of Saturday Night, som hon gör i samarbete med The Blessed Madonna.

Musikvideon, regisserad av Sophie Muller och inspelad i Budapest, visar Kylie i flera ikoniska roller och skepnader.

Lyssna på singeln HÄR och se videon HÄR.

Tension II är den högoktaniga uppföljaren till succéalbumet Tension, där Kylie fortsätter utforskar den elektroniska musikvärlden. Albumet består av tretton nya låtar fyllda med dansgolvsfavoriter, inklusive hennes senaste samarbeten med The Blessed Madonna, Orville Peck, Bebe Rexha, Tove Lo och Sia.

Förboka Tension II HÄR

Förra veckan avslöjade Kylie också datumen för sin efterlängtade världsturné, Tension Tour, som inleds 2025. Turnén, Kylies största sedan 2011, tar henne över hela världen och har premiär i hemlandet Australien. Den fortsätter genom Asien och når Storbritannien i maj, med fler datum och länder som snart tillkännages, inklusive Europa, Nord- och Sydamerika.

I år har Kylie inte bara mottagit utmärkelsen "Global Icon Award" på BRIT Awards och vunnit en Grammy för Best Pop Dance Recording för Padam Padam, utan även deltagit vid Met-galan, genomfört sitt första Las Vegas-residency, och lanserat flera högprofilerade samarbeten. I juli gav hon dessutom en hyllad konsert på Londons BST Hyde Park som The Guardian beskrev som “a glorious celebration of pop perfection” (5*) och Metro skrev “outrageously good” (5*), Rolling Stone’s gav den 5 stjärnor och konstaterade: “This pop queen’s London takeover proves her unchallengeable place atop the throne remains perfectly intact”.

Kylies album "Tension", släppt i september 2023, har redan sålt över 500 000 exemplar och närmar sig en halv miljard streams.

HEMSIDA I FACEBOOK I INSTAGRAM I SPOTIFY