Isak Danielson "Bleed Out" - foto: Albin Lager

En av landets mest unika röster just nu- Isak Danielson med ny singel "Bleed Out" (1 mars)

Det fängslande och mogna uttrycket fortsätter locka in lyssnare i Isak Danielsons musikaliska universum.

Den 1 mars kommer en helt ny singel med Isak Danielson. Titeln är ”Bleed Out” och låten kommer att ligga med på  EP’n ”Run To You” som kommer den 29 mars.

LYSSNA PÅ BLEED OUT HÄR

Hans röst har dragit paralleller till både Anthony & The Johnsons, James Blake och Sam Smith. Någon kallade nyligen Isak 'Hozier och Adeles kärleksbarn' och det är lätt att förstå varför.

Isak Danielsons debutalbum ”Yours” släpptes i oktober 2018, efter flera framgångsrika singelreleaser. Låten ”Ending” har hörts både i amerikanska ”So You Think You Can Dance”, Marvel’s TV-serie ”Cloak & Dagger” och kanadensiska dansprogrammet ”Revolution”, något som lett till att Isaks publik växt explosionsartat det senaste året.

På hemmaplan gick albumet ”Yours” in på förstaplatsen på itunes albumlista när det släpptes.

Isaks lyssnande publik har ökat stadigt för varje release. Hans egenutgivna katalog har enbart på Spotify närmare 30 miljoner lyssningar och har gett honom en allt större publik runt om i hela världen - och en musikbransch som både nationellt och internationellt börjat uppvakta den produktive sångaren med den stora rösten.

PRESSKONTAKT: birgitta.haller@bigispromotion.se | 0739-847786