50 exalterade entreprenörer i vårens omgång av Chalmers Ventures Startup Camp.

50 exalterade entreprenörer i vårens omgång av Chalmers Ventures Startup Camp.

För nionde gången i rad har nu ett nytt Startup Camp dragit igång hos Chalmers Ventures. Under våren kommer 19 laddade team att utveckla sina idéer och lära sig mer om entreprenörskap. Till Startup Camp söker team med en egen idé och under 15 veckor får teamen coachning, support och nya kunskaper kring att driva ett startup. Teamen består av blandade kompetenser, och sammanlagt är det nu drygt 50 personer som nu är igång.

I år deltar team med idéer alltifrån gröna diken, plåster för näsblod, matchmaking-system, radarkläder, till nytt sätt för diagnostisering av urinvägsinfektion med mera.

Det var hård konkurrens om de 19 platser till vårens upplaga. Över 80 idéer utvärderades och 19 stycken valdes ut.

Vi är väldigt spända att se vad dessa team kan skapa under 15 veckor tillsammans med oss på Chalmers Ventures. Det finns helt klart stor potential i alla team som kvalificerade sig till årets Startup Camp”, säger Carl Josefsson, ansvarig för Startup camp hos Chalmers Ventures.

Vill du höra teamen pitcha är du varmt välkommen den 15:e juni då de presenterar sina affärsidéer. Håll utkik efter eventet på vår hemsida. www.chalmersventures.com

För mer information om Startup camp se:

Kontaktuppgifter:

Carl Josefsson, Head of Startup Camp
carl@chalmersventures.com
+46 (0)709 - 229 229

Chalmers Ventures har 15 års erfarenhet av att sammanföra idégivare med drivna entreprenörer, och stötta team som vill ta sin teknikbaserade affärsidé och skapa ett globalt företag. Vi erbjuder expertcoaching, ett stort nätverk och finansiering. Rankad som bästa svenska universitetsanknutna företagsinkubator i UBI Index, och topp tio i världen. Chalmers Ventures finns i Göteborg på Vera Sandbergs Allé 8 och Stena Center, och är ett helägt dotterbolag till Chalmers Tekniska Högskola.