STC öppnar ny klubb på Katrinedal

STC öppnar ny klubb på Katrinedal

Den rikstäckande friskvårdskedjan STC har idag fyra klubbar i Borås - Knalleland, Knalleporten, Bryggaregatan samt nyöppnade Allégatan. Eftersom närvaron redan är stark i centrum kommer verksamheten på Bryggaregatan att stänga och istället öppnas en ny klubb på Katrinedal.

Med den nya klubben kommer STC närmare kunder från Bergsäter, Villastaden, Trandared och inte minst alla företag och anställda som nns och verkar på Katrinedal.

– Vi ser potential i att en friskvårdsanläggning på Katrinedal kan bli ett lyft för hela området och är givetvis glada att STC återigen väljer Cernera som samarbetspartner, säger Lars Angwald, vd för Cernera Fastigheter.

Lokalerna på ca 700 kvm, i bottenplan i fastigheten Näckrosen, kommer att anpassas och pro leras efter STC:s koncept. Vi är övertygade om att lokalen och läget kommer att vara mycket attraktiva för STC:s be ntliga och nya kunder. Den nya klubben planerar att öppna i mars 2021.

STC Training Club är idag, 2020 ledande inom svensk friskvård med över 95 träningsanläggningar från Ystad i söder till Åre i norr och sysselsätter över 1200 personer. Grundarna är aktiva i företaget och äger det tillsammans med Novax Gym Holding med målet att öka tillväxttakten.