PRESSINBJUDAN: Välkommen på ökenvandring i centrala Göteborg!

Centerpartiet bjuder in till ökenvandring, nu på onsdag 14:e juli kl. 13.00. Samling sker på parkeringen vid Frihamnen 92.

Bara tre minuter från Centralstationen finns ett område som är helt ödelagt. I Frihamnen finns inte mycket. En bussuppställningsplats, en pir som ibland används till racingtävlingar och enstaka kontorshus är några av de få saker som är utplacerade i den asfaltsöken som breder ut sig i ett av våra mest centrala områden.

Här finns enorm potential. Detta kan bli en helt ny stadsdel. En stadsdel som baseras på kretslopp och miljötänk, men som samtidigt skapar en skyline som gör Frihamnen till Nordens Manhattan. I ett slag kan vi bli av med stora delar av bostadsbristen i Göteborg.

Onsdagens debattartikel i GP (14/7) visar på hur vi skulle vilja se Frihamnen. Nu bjuder vi in till ökenvandring för att visa på vilka möjligheter som finns med området och hur vi skulle vilja utveckla det. Visionen går under parollen ”Hellre trettio våningar upp än trettio stationer bort”.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Kontakt:

• pressinbjudan
  • göteborg har stor potential
  • ny stadsdel
  • frihamnen
  • nordens manhattan
  • bostadsbristen i göteborg
  • toppkandidat
  • miljö
  • klimat
  • välkommen på ökenvandring i centrala göteborg!
  • rickard nordin

Centerpartiet i Göteborg kopplar ihop miljöpolitik med företagspolitik. Vi tror att teknikutveckling, forskning och innovation kommer att lösa många av de utmaningar vi står inför.