CA10002 för pH- och temperaturmätning i mat

Smidig och lättanvänd pH-meter för snabb och enkel användning.

CA10002 har en fast pH-elektrod med inbyggd temperaturmätare ATC, automatisk temperaturkompensering. Den har en speciellt utformad elektrod som är spetsig och som klarar mätning i mat vilket har ett högt protein innehåll. Fett och mätningar i halvfasta media kan förstöra en vanlig standardelektrod.

Alla pH mätvärden är temperaturkompenserade, dessutom ger den enkelt avlästa displayen samtidigt mätvärden både i pH-värde och temperatur.

Med inbyggd 1-, 2- eller 3-punktskalibrering vilka utförs med ett tryck på CAL tangenten. För kalibrering används minst två olika pH-lösningar.

• ph-meter
  • ph-mätning i mat