by Crowd skänker 100 bufflar som gör skillnad

Den 14:e februari varje år sprider människor extra kärlek kring sig; till sin familj, sig själva eller till någon alldeles speciell. Allt handlar om att just den dagen investera i något eller någon som man tycker lite extra mycket om. by Crowd bestämde sig för att investera i 100 familjer via Plan Sverige. I veckan skänker man därför hundra bufflar till utvecklingsländer.

Inför Alla Hjärtans dag funderade by Crowd, precis som så många andra företag, på vad de skulle hitta på för att göra den 14:e februari till något extra. Eftersom det dessutom gällde den dag som företagets nya plattform, investorbycrowd.se, skulle lanseras kändes det såklart särskilt viktigt.

Fokus riktades snart mot investeringar. Att investera kan nog sägas vara lite det som livet handlar om - det du gör varje dag. Vi investerar tid, känslor, ansträngning, kunskap, engagemang och mycket mer på olika sätt i olika i sammanhang. På alla hjärtans dag investerar vi extra mycket kärlek till den/det/de vi tycker om.

Då välgörenhet i allmänhet (och partners i synnerhet) ligger by Crowd varmt om hjärtat bestämdes snart att det var just välgörenhet de ville investera i. Valet föll på bufflar. Att skänka en buffel innebär att man på lång sikt bidrar till att förbättra livet för familjer i utvecklingsländer. Buffeln är en stor tillgång inom jordbruket, vilket så småningom hjälper familjer ta sig ur fattigdom. Dess mjölk är även en viktig källa till protein och näring - något som ger barnen energi att studera, leka och växa.

För att göra det hela extra roligt fick by Crowds team tävla om  i vems namn bidraget skulle skänkas. Då hela eventet var tänkt som en hälsning till företagets nätverk gick tävlingen ut på att sprida denna så mycket som möjligt i Sociala Medier. Den med mest likes och delningar fick skänka 100 bufflar hos Plan Sverige.

Slutresultatet? Makalösa 84 delningar och 378 likes. Marknadschefen Jenny var den, som efter en hård kamp, får skänka pengarna i sitt namn.

Plan Sverige kommenterade kampanjen på både Twitter och Instagram - bland annat med kommentaren "Kärlek kan ta sig i många uttryck. Som tillexmpel 100 bufflar från våra vänner by Crowd".