Sponsor by Crowd on Streets: Knivbrev

Knivbrev är företaget som tagit professionell knivslipning till nästa nivå. De tillhandahåller tjänster för privatpersoner och företag från ett av Sveriges äldsta och mest välmeriterade sliperier. Att grundslipa en kniv är ett komplicerat hantverk som få behärska - och nu kan även dina knivar slipas samma personer som frekvent anlitas av Stockholms mest kända kockar, restauranger och butikskedjor.

"Att Knivbrev vill vara med som sponsor i kampanjen är vi mycket glada för" menar Peter Dahlberg, VD på by Crowd. "Jag har själv använt tjänsten och det var länge sedan jag hade så fräscha knivar hemma"

Knivbrev erbjuder professionell grundslipning av knivar till privatpersoner och företag. De returnerar föremålen, billiga eller dyra, som nya direkt hem till kunden på 48 timmar - vart i landet man än befinner sig. För dig som går hemma och är irriterad över att dina en gång så vassa knivar står och samlar damm i knivstället - detta kan vara något för dig.

Genom Knivbrev kan dina gamla knivar (billiga som dyra) bli som nya igen, oavsett hur misskötta eller trasiga de var när du skickade in dem. De får ett nytt liv och återställs i nyskick - du har dem hemma igen inom 48 timmar.

På deras hemsida finns ett flertal kundomdömen, bland annat Cervera, som kommenterar företaget med orden; “Skärpning med brynstav kan du göra ofta, nästan varje gång du tar fram din kniv. Slipning däremot behövs bara när skärpningen inte längre räcker till – när kniven känns slö och inte är lika rolig att använda. Skärpning är enkelt. Även underhållsslipning går att göra själv, med en knivslip för hemmabruk. När inte heller det räcker är det dags att anlita ett proffs. “

Hur går det till då? Du beställer slipningen på Knivbrevs hemsida. Därefter får du hem ett paket med posten, med ett paket där du packar de knivar som ska skickas till slipning. Du lägger paketet på posten, knivarna slipas och skickas tillbaka till dig inom 48 timmar. Och ja, det är nästan för enkelt för att vara sant.

Vi är fantastiskt glada att kunna erbjuda Knivbrevs tjänst som en del i kampanjen by Crowd on Streets. Deltagare har varje månad chansen att vinna slipning av tre (3) knivar till två lyckliga vinnare varje månad.