​It all begins now! – No Limit Street Art Borås

​It all begins now! – No Limit Street Art Borås

No Limit Street Art Borås is set to September 3-6th. Though the first artist already arrived and from August 30th artists arrive almost daily. From September 1st you can see work in progress on most spots and walls in Borås.

First arriving artist was Canadian Laurence Vallières and she made a fast start in the Orangery in central Borås, Sunday 23rd.

- I´m truly happy to finally meet all our artists in person and to judge from the response to our wall releases there´s a huge audience looking forward to see the participating artists work in progress and the final pieces. With faboulus artists bringing a wide spread of different styles of street art together with truly epic walls and spots I guess it could be nothing but a success this year, says curator Shai Dahan.

- Right now we´re preparing the walls around the city, finishing the last details about colours, lifts and all other stuff that runs the festival behind the scenes. It´s a lot of things that really isn´t visible in the end but is of high importance to make the artists stay in Borås a pleasent experience and in the end the best thinkable festival for the audience. It begins now and in a week most artists is in the middle of the creating process – so looking forward to that and to meet them all, says project manager, Stina Hallhagen.

Preliminary start dates for our artists
(could be subject to change – check our facebookpage for further notice)

• 23rd of August, Laurence Vallières (already started)
  • 30th of August, DALeast, Logan Hicks
  • 31st of August, David Zinn
  • 1st of September, Inti, Curiot, Dulk
  • 2nd of September, Pichi&Avo, Robert Proch, Joe Iurato
  • 3rd of September, Tristan Eaton

No Limit 2015 will offer everything from large scale murals, small wooden figurines and stencil art to chalk paint. The festival of 2014 got a lot of media coverage both in national and international online and printed media. No Limit Street Art Borås is now also part of Google Cultural Institute.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

No Limit Street art is arranged as a cooperation between BoråsBorås TME AB and the culture department, the municipality of Borås. The festival is partly funded by Västra Götalandsregionen.

More information about No Limit:
nolimitboras.com
facebook.com/nolimitboras
twitter.com/nolimitboras
instagram.com/nolimitboras

Stina Hallhagen, project manager, +46 734-15 36 59
Shai Dahan, curator, +46 72-174 85 85

Press images for editorial use (CC-BY Anders Kihl, No Limit Borås) will be published constantly from now on. If not on spot and have special requests for press material, please contact Anders Kihl, +46 734-15 32 04

Allt börjar nu! – No Limit Street Art Borås
No Limit Street Art Borås pågår fullt ut 3-6 september men första konstnären är redan på plats och från den 30 augusti kommer konstnärer till Borås varje dag. Från den 1 september kan du se konstverken växa fram på de flesta platserna och väggarna.

Först på plats i Borås var Kanadensiska Laurence Vallières som gjorde en snabb start i nybyggda Orangeriet i centrala Borås redan söndagen den 23 augusti.

- Jag är verkligen glad att äntligen få träffa alla konstnärer personligen och att döma av den respons vi fått, när vi släppt var de ska måla, finns det en gigantisk följarskara som också längtar efter att få se skapandeprocessen och de färdiga verken. Med fantastiska konstnärer, bred spridning med olika typer av street art och spännande väggar och platser kan det här inte bli annat än succé, säger Shai Dahan, konstnärlig ledare.

- Just nu förbereder vi väggarna och platserna runt om staden och färdigställer detaljer kring färg, liftar och en massa annat arbete ”bakom kulisserna” som krävs för att festivalen ska fungera. Det är massor av saker som sällan märks eller blir synliga men som är väldigt viktiga för att våra konstnärer ska trivas och skapa den bästa tänkbara festivalen för våra besökare. Nu börjar det på allvar och inom en vecka är flera konstnärer redan mitt i skapandeprocessen – nu ser jag mest fram emot att träffa allihop, säger projektledare Stina Hallhagen.

Preliminära datum då konstnärerna börjar skapa
(startdatumen kan förändras – håll dig uppdaterad på vår facebooksida för senaste nytt)

• 23 augusti, Laurence Vallières (har redan börjat)
  • 30 augusti, DALeast, Logan Hicks
  • 31 augusti, David Zinn
  • 1 september, Inti, Curiot, Dulk
  • 2 september, Pichi&Avo, Robert Proch, Joe Iurato
  • 3 september, Tristan Eaton

No Limit 2015 kommer erbjuda alltifrån storskaliga muralmålningar, små träfigurer och stencilkonst till konst skapad med kritor. Festivalen 2014 fick stort mediagenomslag både i nationell och internationell media såväl digitalt som i tryckt form. No Limit är numera också med på Google Cultural Institute.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

No Limit Street art arrangeras i samarbete mellan BoråsBorås TME AB och Kulturförvaltningen, Borås Stad. Festivalen är delvis finansierad av Västra Götalandsregionen.

Mer information No Limit:
nolimitboras.com
facebook.com/nolimitboras
twitter.com/nolimitboras
instagram.com/nolimitboras

Stina Hallhagen, projektledare, 0734-15 36 59
Shai Dahan, konstnärlig ledare, 072-174 85 85

Pressbilder för användning i redaktionella sammanhang (CC-BY Anders Kihl, No Limit Borås) kommer att publiceras löpande. Har du särskilda önskemål om pressmaterial, kontakta Anders Kihl, 0734-15 32 04