World Class valde Gym Control AB som ny leverantör av affärssystem

"Efter att ha övervägt de olika system som fanns på marknaden så har vi kommit fram till att Gym Control AB hade det klart starkaste alternativet som vi dessutom kan använda över hela vår koncern runt om i Europa. Att Gym Controls plattform är helt molnbaserad underlättar också för oss som företag då vi hela tiden växer och på detta vis snabbt kan få igång nya enheter av systemet utan lokal installation där vi väljer att etablera oss." Säger Johan Lundström, Delägare samt VD på World Class Sverige.

Under april månad påbörjar utrullningen av den nya plattformen, kallad World Class Club Control, i bl.a. Rumänien där World Class idag är den klart dominerande aktören på premium-marknaden. Parallellt med detta står Sverige och Serbien på tur och därefter övriga länder i Europa där World Class idag bedriver sin verksamhet.

World Class har tidigare använt ett flertal olika verktyg för sin administration men i och med bytet till den nya plattformen som levereras av Gym Control AB så har man lyckats få in samtliga dessa funktioner i ett och samma.

Dessutom får World Class nu tillgång till det mobil-anpassade gränssnitt som alla Gym Controls kunder erbjuds samt givetvis även boknings-funktioner m.m. för bl.a. Facebook vilket är en unik produkt som idag endast erbjuds av Gym Control AB.

"Vi är idag den ledande leverantören av affärssystem för friskvårdsbranschen i Sverige och växer mycket snabbt i våra systerbolag i Europa där vi idag har ett par hundra kunder och att World Class med sin ställning väljer vår plattform är givetvis mycket hedrande för oss och ytterligare ett bevis på att vår produkt håller den höga kvalitét som vi strävat efter hela tiden under utvecklingen." Säger Johan Henriksson, VD för Gym Control AB och de övriga bolagen i Europa inom gruppen.

• Företagsinformation

• alingsås
  • johan henriksson
  • gym control
  • club lead
  • world class
  • spa
  • motion
  • kundvård
  • gym
  • fitness
  • cms
  • autogiro
  • affärssystem

Om World Class:
World Class International har sitt huvudkontor i Stockholm och över 1 000 personer arbetar dagligen runt om i Europa med att hjälpa människor till ett mer hälsosamt och produktivt liv och för att hålla företagets anläggningar och träningskoncept i absolut världsklass. Företaget är idag verksamt över stora delar av Europa.

Om Gym Control AB: (Före detta Bokningssidan AB)
Gym Control AB bygger effektiva verktyg för friskvårdsbranschen där företagen som använder dessa kan administrera hela sina anläggningar. I systemen så sköter man om allt från passbokning till autogiro, fakturering, kassasystem och dörrlås. Systemen är plattformsoberoende och helt webbaserat och är direktkopplat till både bankgirot och samtliga banker vilket förenklar en mängd processer.

Gym Control AB har idag närmare 1000 användare runt om i Europa och dessa har tillsammans över 6 miljoner medlemmar vilket gör systemet till ett av de i särklass största på den europeiska marknaden.

Bland våra kunder finns World ClassSelma Spa, Xtravaganza, Må Bättre, Nordic Club, Alingsås Hälsostudio m.fl.

Gym Control AB har ett flertal systerbolag runt om i Europa, däribland Svensk Hyreskontroll AB som hjälper små och stora fastighetsägare med kundvård och administrationssystem. Detta system bygger på samma plattform men med anpassningar för att tillmötesgå denna bransch unika krav.

Johan Henriksson

Presskontakt VD / Delägare 0322-30 31 30