Nu är vi certifierade!

Nystarten för Energi & Miljö i skåne­bolaget rivstartar och har nu certifiering för att kunna klassa byggnader enligt Miljöbyggnad. Ihop med spetskompetens i mätteknik, beräkningar och innemiljö gör att vi än mer redo att ta oss an detta ­spännande område, både för nya och befintliga fastigheter.

Vi har just nu flera projekt igång inom miljöklassning, bl.a. hjälper vi en stort fastighetsägare och byggherre att
integrerar Miljöbyggnad i sitt befintliga miljöprogram. Matthias Lindberg avslutar just nu sitt examensarbete i metodutveckling för Miljöbyggnad av fastigheter och kommer att övergå i anställning hos oss den 1/6, välkommen! Vi har också kontrakterat en erfaren och beräknings­kunnig person. I nästa nummer av Bengt Dahlgren Nytt presenterar vi honom.

Text Björn Hermansson