Business Arena 2011 – Vi var där!

Business Arena 2011 – Vi var där!

Även i år så var Bengt Dahlgren med som partner och utställare vid Business Arena.

Business Arena är ett årligt återkommande event med den nordiska fastighets-marknaden i fokus. I år har arrangören, tidningen Fastighets Nytt, valt att flytta från Clarion hotell på söder i Stockholm till nyöppnade Stockholm Waterfront Congress Center. Om det var flytten eller det ständigt ökande intresset för fastighetsbranschen som bidrog till det höga deltagarantalet, 4500 under de två dagarna låter vi vara osagt, men helt klart var att årets ”arena” var välbesökt.

Precis som tidigare år så blandar Business Arena djuplodande seminarium om allt från energibesparing till fastighetsfinansiering blandat med branschmässa och nätverkande mingel i en kreativ och inspirerande mix.

Bengt Dahlgren som sedan tidigare vid flertalt tillfällen varit med, både som partner, föreläsare, och utställare, var självklart med i år också. Fokus kring vårt deltagande i år har legat på ansvarstagande säger Lars Kjellgren, VD för Bengt Dahlgrens Stockholmsbolag. Vad jag syftar på är två av de tjänster som jag ser som mest efterfrågade just nu, fortsätter Lars, Energi och Miljö samt Brand och Risk.

Vi har därför valt att lyfta fram vår erfarenhet och expertis kring dessa områden i vår monter på årets ”arena”.  Våra brand- och energikonsulter har gjort ett fantastiskt arbete med att möta de besökare som har kommit till vår monter med nyfikenhet och faktiska frågor avslutar Lars.

Vi på Bengt Dahlgrens ser redan fram emot att få träffa ännu fler av våra nuvarande och blivande kunder på nästa års Business Arena!

Text: Anders Jonsson, Stockholm

Bild: Fastighetsnytt