Brandskyddskurser för byggbranschen

Brandskyddskurser för byggbranschen

Bengt Dahlgren AB har varit högst aktiva i förarbetet till de nya reglerna men även i remisskedet. Med anledning av detta ansåg vi oss kunna vara en del av det informations- och utbildningsflöde som naturligt skulle föregå de kommande reglerna. Brandskyddskurser har därför hållits på kontoret i Krokslätts Fabriker för olika målgrupper i byggbranschen.  En första kurs hölls för Bygginspektörer och Räddningstjänst och därefter för Förvaltare och Fastighetsägare samt Projektledare och Arkitekter.

I skrivande stund är en kurs för Entreprenörer inplanerad samt ytterligare en för Projektledare och Arkitekter eftersom intresset varit så stort! Kursprogrammen är skräddarsydda för respektive målgrupp men innehåller alla en genomgång av förändringarna i kommande BBR19 kap 5 som träder i kraft 1 januari 1012 (med ett års övergångsperiod).

Övriga delar i programmet har bl a varit erfarenheter från besiktningar, erfarenheter från inträffade bränder samt brandskydd under förvaltnings-skedet. Föreläsare var Per-Anders Marberg, Nils Olsson och Jennie Werner.

Text: Jennie Werner, Göteborg