BecoHanger - miljövänliga barngalgar

BecoHanger är praktiska, roliga och miljövänliga klädhängare för barnkläder. Galgarna är tillverkade av tjock återvunnen kartong. De är starka och hållbara, tar inte mycket plats och är samtidigt 100% återvinningsbara och biologiskt nedbrytbara.

BecoHanger piggar upp barnens garderob, utan att det kostar skjortan!

BecoHanger finns i sex mönster, alla med charmiga djur: kanin, hund, krokodil, elefant, giraff och nallebjörn.

Finns i butiker från februari 2011.
Cirkapris i butik: 59 kr per förpackning om 5 galgar.

BecoHanger visas på Formex monter A37:11 i januari 2011.

Material BecoHanger

Vårt dagliga liv är fullt av kartonger. Nästan allt vi köper kommer i en förpackning. Kartonger består av cellulosafibrer som tillverkas av pappersmassa. För att göra nya kartonger måste man tyvärr hugga ner träd. Lyckligtvis är kartong ganska enkelt att återvinna! Så genom att återvinna och använda återvunnen kartong kan vi hjälpa till att rädda våra skogar!

En stor fördel med återvunnen kartong är också att det är biologiskt nedbrytbart. Det betyder att produkter som BecoHanger inte bara är enkla att återvinna, de är också trygga för miljön om de skulle slängas.

Om BecoThings
Produkterna från BecoThings har utformats för att vara så miljövänliga som möjligt. Med rätt material och rätt design är tanken att produkterna från BecoThings ska ha så lite miljöpåverkan som möjligt, både när de tillverkas, används och till sist slängs. BabyNord är distributör i Sverige för BecoThings produkter som vänder sig till barn och baby.

För kontakt och mer information:

BabyNord AB
www.babynord.se