Cocoon a Baby - Unik Madrass till Spädbarn

När du lägger din lilla bebis i Cocoon-a-Baby anammar spädbarnet en fosterliknande ställning och kan röra vid sitt ansikte på samma sätt som i mammas mage, vilket skapar trygghet. För ett missnöjt barn märker du omedelbar förändring - barnet slappnar av, somnar eller börja undersöka sitt ansikte - precis som det gjorde i magen. Detta är inte möjligt för ett barn som ligger på ett platt underlag. Dessutom motverkar Coconababy risken för "flat head syndrome".

Plötsliga krampliknande rörelser "Moro reflexerna" som stör barnets sömn minskar eller försvinner helt i Cocoonababy. Det breda bandet som kan sättas fast runt barnets mage minskar även kolikproblem, ger värme och trygghet vilket i sin tur förbättrar sömnen ytterligare.

Madrassen Cocoonababy® är resultat av 10 års forskning. Den är framtagen i sjukhusmiljö, ursprungligen för prematura barn. Läkarna förbluffades av madrassens positiva inverkan på spädbarnen och insåg att detta är något som även fullgångna spädbarn måste få tillgång till. Madrassen kan användas direkt på golvet eller i spjälsängen.

Storlek: 69 x 40 x 19 cm (LxBxH)
Pris: 1695 kr

Passar barn från 2,8 kg, tills barnet själv kan rulla runt och på egen hand byta liggställning (ca 4 månader).Cocoon-a-baby levereras fraktfritt, leveranstid 2-4 vardagar.

Babyfrog.se erbjuder ett stort unikt sortiment av kvalitetsprodukter till små barn och föräldrar, snabba leveranser, trygga betalsätt och en härlig shoppingupplevelse. I vår barnbutik hittar du barnrumsinredningbarnvagnarleksakerväggdekor och barntapeterbarnkläderbabykläder,
doppresenter och kalaspresenterskötväskor och en mängd praktiska produkter till små barn,gravida och föräldrar. Alla produkter är speciellt utvalda för sin design, kvalitet och funktion.

Varmt välkommen till Babyfrog.se - stressfri shopping på nätet!

Följ Babyfrog.se på Facebook ››

• Kläder

• barntapeter
  • coconababy
  • madrass
  • cocoon-a-baby
  • spädbarn
  • babykläder
  • barnrumsinredning
  • barnbutik

Babyfrog.se ägs och drivs av Dina butiker Sverige AB som är ett privatägt bolag. Vi har flerårig erfarenhet av att driva butiker på nätet. Vi strävar efter att samla det bästa av det mesta och skapar ett eget unikt sortiment med hög kvalitet.

Välkommen till Babyfrog.se ››

Olga & Bernt Blomberg