Ängelholmshem nya styrelse

I slutet av november förra året utsåg kommunfullmäktige vilka personer som ska sitta i Ängelholmshems styrelser från den 1 januari 2021. Nu har den nya styrelsen haft sitt första styrelsemöte.

Till Ängelholmshems styrelse valdes; Bengt Jansson (M), ordförande, Lennart Nilsson (C), förste vice ordförande, Kerstin Engle (S), andre vice ordförande samt Johan Wifralius (SD) och Kerstin Lingebrant (L), båda ledamöter. Som ersättare valdes Göran Larsson (M), Sten Christiansson (M), Klas Lundh (S), Bo Salomonsson (SD) och Jan-Eric Andersson (KD).

Bengt Jansson, ny styrelseordförande för Ängelholmshem berättar:

- Jag fram emot att tillsammans med den nya styrelsen återskapa bolagets förtroende både hos invånarna i Ängelholm samt hos övriga intressenter. Vi vill nu lägga fokus på att vidareutveckla bolaget för att kunna erbjuda våra kunder attraktiva bostäder i kommunen. Vi har ett tydligt uppdrag från vår ägare och vi i styrelsen ser fram emot att arbeta tillsammans med ledningen och Mats (Nilsson, tillträdande VD), som kommer på plats under våren 2021.

Ett av de första besluten som styrelsen tog var att avyttra fastigheten Alen 1 på Garvegatan 10. Fastigheten är en udda fågel i bolagets fastighetsbestånd, en villa som idag hyrs ut som två lägenheter. Villan köptes in under 2017 som en pusselbit i det planerade bygget på Rönne 2, vid Rönneå. Efter beslut i Mark- och miljööverdomstolen under november 2020 kommer bolaget inte kunna gå vidare med projektet, och styrelsen har därför beslutat att avyttra fastigheten.

Ängelholmshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Ängelholms kommun. Med strax över 3 380 lägenheter runt om i Ängelholms kommun är vi den största aktören på bostadsmarknaden i Ängelholm. Vi erbjuder ett brett utbud av bostäder för kunder med olika önskemål och behov. Vi har vanliga lägenheter i olika storlekar och utföranden, radhus och trygghetsboenden.