Stefan Blomkvist tillsätts som tf VD för AllboHus

Idag fattade AllboHus styrelse beslut om att tillsätta en tillförordnad VD för AllboHus Fastighets AB förordnandet är tidsbegränsat och samtidigt påbörjas en rekryteringsprocess efter en ny VD för bolaget.

Stefan Blomkvist har lång erfarenhet inom fastighetsbranschen, både från den offentliga och den privata sidan. Att axla rollen som tf VD för AllboHus blir att ta sig an en roll han känner sig bekväm i utifrån tidigare erfarenheter. Stefan börjar den 15 juni och hans tillfälliga förordnande löper ut den 31/12 2020

• Vi är mycket glada att Stefan hade möjlighet att ta sig an uppdraget som tf VD för AllboHus. Hans breda kontaktnät och långa erfarenhet av fastighetsbranschen gör att vi kan få en stabil fortsättning på det utvecklingsresa som nu sker på AllboHus, säger ordförande Per Ribacke.

Samtidigt fattade styrelsen idag beslut om att omgående starta den långsiktiga rekryteringsprocessen. Målet är att den ska vara klar efter sommaren och att vi kan ha en ny VD på plats i januari 2021.

• Det är viktigt med en öppen och transparent rekryteringsprocess där vi har gott om tid att rekrytera en VD som vi tror bäst leder AllboHus vidare i den expansionsfas och tillväxt kommunen befinner sig i, säger Per Ribacke.

AllboHus Fastighets AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Alvesta kommun. AllboHus grundads 1948 med ambition att hyra ut lägenheter och lokaler i Alvesta kommun. Bolaget har idag ca 1900 lägenheter och 200 lokaler belägna i nästan alla tätorter i kommunen. Det arbetar ca 100 anställda i bolaget.

Bolaget äger och förvaltar såväl fastigheter som verksamhetslokaler och är en viktig del av Alvesta kommunkoncerns utveckling mot en attraktiv kommun att leva, bo, besöka och verka i.

Kontakt
Per Ribacke, KSO tillika ordförande för AllboHus Fastighets AB. Tfn. 0472 – 150 15
Jonas Tenje, pressansvarig 0472 - 151 92