Ny förvaltningschef till Förvaltningen för Arbete & Lärande

Efter en rekryteringsprocess som pågått under våren är det nu klart med en ny förvaltningschef till Förvaltningen för Arbete & Lärande i Alvesta kommun.

Den nye förvaltningschefen heter Anwar Jamil och kommer från Järfälla.

Anwar Jamil är 48 år och har en mycket bred yrkeserfarenhet både från utbildningssektorn och från det privata näringslivet. För närvarande arbetar Anwar Jamil som skolchef vid Kunskapsgymnasiet i Kista. Tidigare har han varit ekonomichef och business controller i Power Planning System AB som är moderbolag till ett flertal Cybergymnasier runt om i landet. Tidigare har han också  varit rektor för Cybergymnasiet Nacka och Cybergymnasiet Odenplan.

I Anwar Jamils yrkeserfarenheter ingår också arbete som account manager i Frontec EdiCom, och som biträdande rektor IT vid LärCentrum Vux Solna-Sundbyberg m.m.

Anwar Jamil tillträder tjänsten som förvaltningschef i mitten av augusti.

"- Det känns mycket bra att vi nu efter en intensiv och ganska omfattande rekryteringsprocess kan konstatera att vi nu funnit en, som vi bedömer det, stark förvaltningschef som har alla förutsättningar att leda de kommande årens utveckling av förvaltningen", säger kommunchef Eric Rydén. "- Jag tror att jag kan uttala mig för alla de som under rekryteringsprocessen haft möjlighet att träffa Anwar att vi i honom har funnit en förvaltningschef som har de mänskliga egenskaper som krävs. Samtidigt har han professionell erfarenhet från många av de verksamhetsområden som finns inom Förvaltningen för Arbete & Lärande."

För ytterligare information, kontakta:

Kommunchef Eric Rydén

Tel.: 0472-150 20; Mobil: 0703-35 57 74