Fortsatt utbyggnad av bredband

TMB bygger nu landets modernaste trådlösa bredband på landsbygden i Alvesta kommun. True Mobile Broadband AB, TMB, tecknade i september avtal med Alvesta kommun om att leverera bredband till de delar av kommunen som ännu inte hade tillgång till bredband. Liknande avtal hade tidigare tecknats med Tingsryds, Växjö och Älmhults kommuner. Under hösten har TMB bedrivit en omfattande utbyggnad av bredband med den senaste trådlösa tekniken. TMB kommer så småningom på eget initiativ att erbjuda ett bredbandsnät som täcker hela kommunerna – inklusive tätorterna. TMB bygger med de senaste och modernaste, men ändå väl beprövade, tekniska lösningarna. Nätet innehåller intelligens och funktionalitet för framtidens tjänster till krävande kunder inbyggt redan från början. Nätet är byggt för att kunna leverera tjänster såsom IP-telefoni och digital-TV med sk Quality of service. Det innebär att kunderna så småningom inte behöver flera abonnemang för att kunna ringa eller se på TV. Anmäl ditt intresse Nu byggs nätet upp i ett snabbt tempo i delområde efter delområde i kommunen. Erbjudandet till kunder att ansluta sig till nätet är egentligen tänkt att ske först efter nyåret. Det stora intresset från presumtiva bredbandskunder på landsbygden har dock inneburit att TMB fattat beslut om att i mån av tid och kapacitet – utan att för den skull äventyra hela utbyggnadstakten – att i mindre skala redan nu ansluta kunder till nätet. För att utbyggnaden skall göras på rätt platser är det viktigt att de som är intresserade anmäler sitt intresse till TMB. Detta kan göras på hemsidan www.truemobilebroadband.se eller på telefon 070-354 35 80. I Alvesta kommun är nätet utbyggt i den södra delen och här kan alltså anslutning ske redan nu. För övriga delar av kommunen pågår utbyggnad, men du kan redan nu anmäla ditt intresse. Under första delen av 2007 kommer alla som vill ha bredband att kunna ansluta sig till det trådlösa bredbandsnätet som då täcker hela landsbygden i kommunen. Rullande support För kunder som tecknat avtal och betalat anslutningsavgiften erbjuder TMB en rullande support. Där erbjuds kunder hjälp och instruktion för montering av kundens utrustning och anslutning till nätet. Den rullande supporten kommer att finnas i Torsås/Huleviksområdet tisdag den12:e och torsdag den 14:e december mellan kl 15-18. Kontaktpersoner TMB: VD Bertil Damberg, 0708-521135 Alvesta kommun: IT-chef Göran Lundahl, 0472-150 30