8 av 10 av Alvesta kommuns medarbetare nöjda eller mycket nöjda med sitt arbete!

Alvesta kommun inbjuder till presskonferens Tid: Fredagen den 8 februari klockan 11:45 Plats: Salen, 6:e våning i kommunhuset Den medarbetarenkät som genomfördes under hösten 2007 är nu klar och vid presskonferensen presenteras resultatet på övergripande kommunnivå. Medarbetarenkäten har genomförts av undersökningsföretaget SKOP som ställt knappt 60 frågor till 1 505 medarbetare i Alvesta kommun. Av dessa har ca. 90 procent besvarat enkäten vilket av SKOP bedöms som mycket bra. Ett av de resultat som redovisas är att på en skala från 0, extremt missnöjd, till 100, extremt nöjd svarar 78 procent av de medarbetare som besvarat enkäten att de är nöjda. Under våren kommer resultatet av medarbetarundersökningen att ligga till grund för diskussioner på olika nivåer inom den kommunala verksamheten för att ytterligare utveckla Alvesta kommun som arbetsplats.