En hyllning till rötterna som hintar om något nytt - Ny Singel med Albumaktuella Night

Night är tillbaka med en ny singel. ”Here on My Own” släpps digitalt den 26e Juni via skivbolaget The Sign Records. Singeln är den andra från bandets kommande fullängdare ”High Tides - Distant Skies”, och med dess tydliga proto- metal influenser är ”Here on My Own” en hyllning till bandets musikaliska rötter.

I April släppte Linköpingsrockarna Night låten och musikvideon ”Under the Moonlight Sky”, det första smakprovet från bandets fjärde album ”High Tides - Distant Skies”, som släpps den 11e September på vinyl, CD och digitalt format. Aprilsingeln visar tydligt bandets nya riktning - mer fokus läggs på stora refränger, genomtänka arrangemang och melodier som sätter sig på hjärnan medans mindre fokus läggs på snabba gitarrsolon och malande riff.

Med ”Here On My Own” tar Night ett kliv tillbaka och låter proto metal- influenserna som stark influerade deras senaste album ”Raft of the World” från 2017 ta plats. Singeln har allt en kan förvänta sig från en klassisk Night- låt, och för tankarna till tidiga Scorpions och Blue Öyster Cult.

"Here on My Own" är en hyllning till bandets musikaliska rötter, som samtidigt hintar om ny era för albumaktuella Night.

Singeln "Here on My Own" släpps digitalt den 26:e Juni. Den 11:e september kommer albumet "High Tides - Distant Skies" på viny, CD och digitalt format.

Förhandsspara "Here on My Own" på Spotify/Apple Music

Se musikvideon till "Under the Moonlight Sky"

Mer Night:

För mer info, lyssningslänkar och förfrågningar, kontakta Valdemar på
valdemar@almostreligious.com

• night