Ny Teknik värvar från konkurrent

I höst startar Ny Teknik en ny tidning med fokus på IT och digitalisering. Sverker Brundin blir ny redaktör för tidningen. Han kommer närmast från Computer Sweden.

– Sverker Brundin motsvarar alla de krav vi har på redaktören för vår nya it-tidning som kommer att lanseras digitalt: En rutinerad och erkänt duktig journalist med nyhetsnäsa. Han är dessutom civilingenjör och har tidigare jobbat som it-konsult, säger Ny Tekniks chefredaktör Susanna Baltscheffsky.

Sverker Brundin, 43, har jobbat i elva år på Computer Sweden och är nu featureredaktör på tidningen, det vill säga han leder ett av tidningens två nyhetsteam. I slutet av augusti tar han steget över till Sveriges största tekniktidning.

– Det känns jättekul. Samtidigt som jag känner mig trygg med rollen och ämnesområdet är det en utmaning och ett tillfälle att få nya värdefulla kunskaper och intryck, säger Sverker Brundin.

– Hans erfarenhet borgar för att den nya tidningen kommer att hålla samma journalistiska kvalitet som Ny Teknik står för. Välkommen till oss Sverker, säger Susanna Baltscheffsky.