Livsstil i varje nummer av Affärsvärlden

Affärsvärlden, nyligen utsedd till Sveriges bästa affärsmagasin av landets professionella börsaktörer, integrerar nu livsstilsmagasinet Premium i tidningen varje vecka – allt för att möta läsarnas önskemål om fler livsstilsreportage.

Affärsvärlden redaktionella satsning på de fördjupande reportagen och analyserna har uppskattats av läsarna. Något Orvesto Konsument 2014:1 pekade på när Affärsvärlden ökade med 13% i räckvidd. Börssidorna och näringslivsanalyserna är magasinets och affärssajtens mest omtyckta läsning.

Samtidigt har de köpstarka och aktiva läsarna efterfrågat fler kvalitativa livsstilsreportage inom sina största intresseområden som mat, vin, inredning, utlandsresor, och träning.

- Platinum, som är Affärsvärldens livsstilsmagasin och skriver om att investera med både hjärta och hjärna, har blivit så populärt att vi framöver kommer att ha en stående sektion varje vecka i Affärsvärlden, säger Lotta Dinkelspiel, redaktör för Platinum som fortsätter:

- Här kan läsarna läsa om vin, jakt, resor, bilar, mode, konst, välgörenhet och mycket mer – allt för att ge våra läsare det där lilla extra innan det är dags att fördjupa sig i de längre analyserna och affärsartiklarna.

Affärsvärldens utgivningsplan i höst

Augusti