Jonathan Roy till Bar Brooklyn 18 maj 2024

Jonathan Roy till Bar Brooklyn 18 maj 2024

Nu står det klart att Jonathan Roy kommer till Sverige i vår! Med fyra album i bagaget och den senaste singeln "Still Holding On" från albumet “Life Distortion” i spetsen, kommer det garanterat bli en kväll fylld av musikalisk magi. Missa inte chansen att uppleva hans äkta och oemotståndliga sound live – biljetter finns ute nu!

Jonathan Roy, den musikaliska resenären bakom "Life Distortions", har efter en lång och självupptäcktsfylld resa landat i en unik ljudbild som speglar både hans personliga utveckling och konstnärliga evolution. Uppvuxen mellan Colorado och Montreal, lämnade Jonathan allt för att följa sitt hjärta och skapa äkta konst. Hans låt "Keeping Me Alive" från EP:n "My Lullaby" har redan nått över 90 miljoner visningar på YouTube, vilket bekräftar att äkthet resoneras även i dagens musikvärld.

Jonathan, son till NHL-legenden Patrick Roy, valde att bryta familjetraditionen inom ishockey för att följa sin sanna passion för musik. Med tre album bakom sig och en stark önskan om ett mindre polerat ljud, har han skapat "Life Distortions". Detta album, en fortsättning på hans autentiska ljud i "My Lullaby", är en resa genom Jonathan Roys musikaliska landskap, med starka hooks och melodier från hans tidigare karriär.

Hans senaste singel, "Stay in Bed and F*** (While the World Burns)", ger en försmak av det nya albumet med en vintage Motown-stil och modern R'n'B-baktakt som förstärker hans uttrycksfulla sång. Jonathan har samarbetat med framstående producenter som Brian Howes och Tee för att skapa "Life Distortions", och hans DIY-approach har redan samlat över 400 000 YouTube-prenumeranter och över 50 miljoner streams på Spotify.

Albumet "Life Distortions" med singeln "Still Holding On" finns ute nu och Jonathan ser fram emot att dela sin musik med fans runt om i världen.

Biljetter till Jonathan Roy på Bar Brooklyn den 18 maj 2024 finns ute nu på allthingslive.se

Regioner