Pauline Grindvall, Carolina Lagerwall och Fredrik Blomqvist. Foto: Fredrik Persson

Carolina Lagerwall ny vd för My Perfect Day: ”Rätt tid att ta in ny kompetens i vår tillväxtresa”

My Perfect Day, Sveriges ledande e-handelsföretag inom dekorationer och detaljer till kalas, bröllop och andra festligheter, tar in Carolina Lagerwall som ny vd i tillväxtsatsningen som pågår. Pauline Grindvall, grundare och nuvarande vd, stannar i bolaget men i en ny roll.

Tillväxten för My Perfect Day har tagit fart på riktigt igen efter pandemin. Folk är mer sugna än någonsin på att få anordna fester, kalas och bröllop efter de åren som varit. I början av sommaren expanderade företaget till Norge och det finns planer för fler etableringar i nya länder. Fredrik Blomqvist, ansvarig för e-handelssegmentet inom Aller Media, ser ljust på framtiden.

– Det här är helt rätt tillfälle att ta in en ny vd. Carolina Lagerwalls kompetens och engagemang ger oss en spets så att vi snabbare kan ta nästa steg i vår tillväxtresa. Det är en perfect match, helt enkelt, säger Fredrik Blomqvist.

Carolina Lagerwall har en gedigen erfarenhet inom digital marknadsföring och e-handel från olika branscher. Närmast kommer hon från en roll som e-handelsansvarig på zoo.se. Nu ser hon fram emot att kliva på som vd för My Perfect Day.

– My Perfect Day har gjort en spännande resa där man har byggt upp ett inspirerande och stabilt e-handelsbolag. I och med Aller Medias inträde förra året ökar möjligheterna att växa och med den fas som bolaget befinner sig i nu så kändes det väldigt lockande att få kliva in som ny vd, säger Carolina Lagerwall.

Pauline Grindvall, My Perfect Days grundare och nuvarande vd, kommer att vara kvar i bolaget som Head of Brand and Concept. Hon kommer att utveckla bolagets marknadsföring, koncept och varumärke.

– I min nya roll fokuserar jag fullt ut på det som är min styrka – att skapa inspirerande koncept och utveckla ett unikt sortiment. Jag och Carolina kompletterar varandra väl och tillsammans tar vi sats mot att bli Nordens ledande e-handel inom vår nisch, säger Pauline Grindvall.

Carolina Lagerwall är på plats sedan den 22 augusti.

För mer information, vänligen kontakta:
Fredrik Blomqvist, Head of E-commerce på Aller Media, +46 (0)70 352 86 66 fredrik.blomqvist@aller.com

Om My Perfect Day

My Perfect Day har visionen att bli Nordens ledande butik inom dekorationer och tillbehör för bröllop, kalas, baby shower, dop och andra festliga tillfällen. My Perfect Day grundades 2014 i Karlstad av Pauline Grindvall och förvärvades 2021 av Aller Media. På myperfectday.se återfinns produkter som kan göra din speciella dag till en perfekt dag.

Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling har Aller Media levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv. Aller Media är ett helägt dotterbolag till Aller A/S med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Läs mer på aller.se

Regioner

Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller Media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Mediehuset har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

I E-commerce ingår e-handelsföretagen Skapamer och My Perfect Day. Ahead Group består de två ledande content marketing-företagen Make Your Mark och OTW, kommunikationsbyrån Narva samt MarTech-byrån Oculos. Aller Media är ett helägt dotterbolag till Aller A/S med verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Läs mer på aller.se, makeyourmark.se, otw.se, narva.se, skapamer.se samt myperfectday.se.