Sigtuna kommun och Airport City Stockholm i Almedalen

Bilden visar Kristina Alvendal, VD, Airport City Stockholm, Christer Wennerholm (M), trafiklandstingsråd, Stockholm, Markus Pettersson, förbundssekreterare, Svenska Transportarbetareförbundet, Per-Erik Kanström (M), kommunalråd, Upplands Väsby kommun, Fredrik Jaresved, Swedavia, Lars Bryntesson (S), kommunstyrelsens ordförande, Sigtuna kommun och Olov Holst (M), oppositionsråd, Sigtuna kommun. Foto: Sigtuna kommun.

Airport City Stockholm medverkade på ett av Sigtuna kommuns tre seminarier under årets Almedalsvecka i Visby. Almedalsveckan har arrangerats i Visby i över fyrtio år och är i dag Sveriges största politiska mötesplats.

Sigtuna kommuns seminarier berörde frågor om jobb, miljö och samarbete med näringslivet. Det första seminariet handlade om resursjobb med temat ”Sigtuna storsatsade på jobb istället för bidrag”. Det andra seminariet var ett klimatmingel med tillhörande paneldiskussion om palmolja med titeln ”Hälften av svenskarna vet inte vad palmolja är", arrangerat av Destination Sigtuna och samarbetet för en hållbar destination.

Sigtuna kommun arrangerade även ett seminarium med paneldiskussion om Airport City Stockholm och satsningen på en väl utbyggd infrastruktur och kollektivtrafik under namnet ”Airport City Stockholm flygplatsstad – näringslivet med det offentliga för en bra infrastruktur och kollektivtrafik”. I panelen deltog Kristina Alvendal, VD, Airport City Stockholm, Christer Wennerholm (M), trafiklandstingsråd, Stockholm, Markus Pettersson, förbundssekreterare, Svenska Transportarbetareförbundet, Per-Erik Kanström (M), kommunalråd, Upplands Väsby kommun, Fredrik Jaresved, Swedavia, Lars Bryntesson (S), kommunstyrelsens ordförande, Sigtuna kommun och Olov Holst (M), oppositionsråd, Sigtuna kommun.

För att läsa nyheten i sin helhet, vänligen klicka här.

Kristina Alvendals talartillfällen under Almedalsveckan 2013 finner du här.

Sigtuna kommun, en del av Airport City Stockholm, är Sveriges snabbast växande kommun. Sveriges första riktiga flygplatsstad skapar dynamiska områden där företag och verksamheter samverkar med omvärlden på gångavstånd i en levande stadsmiljö. Airport City Stockholm är ett unikt samarbete mellan de tre starka aktörerna Swedavia, Sigtuna kommun samt Arlandastad Holding.