Åhléns City sätter färg på Stockholm

På Åhléns City sker årets kanske största makeuphändelse mellan den 26 mars och 8 april – "Welcome to Colour City". Temat är färg, förnyelse och kreativitet. Varje kund bjuds på lust och inspiration och får med egna ögon se vad olika färgkombinationer kan åstadkomma för just henne eller honom. Kosmetikavdelningen på Åhléns City, Sveriges största, kommer att sjuda av aktivitet. Bl a blir det makeupshow med internationella makeupartister på scenen 3 gånger per dag. De senaste trenderna, med betoning på vårens och sommarens färger visas. Det finns möjlighet att boka tid för en personlig konsultation, där en professionell makeupartist får fria händer, samtidigt som han/hon ger tips och råd. 20 av de största makeupmärkena står bakom evenemanget. Några märken flyger in egna makeupartister bland annat [XXXXX]. Reklamkampanjen till evenemanget har tagits fram av reklambyrån Ogilvy Advertising, i samarbete med de båda Ellenpristagarna Camilla Åkrans (foto) och Peter Andersson (hår) samt Kajsa Svanberg (makeup). Evenemanget sker endast på Åhléns City i Stockholm. För ytterligare information vänligen kontakta: Kim Johansson marknadsansvarig Åhléns City, tel 08-676 60 00. www.ahlens.com Om Åhléns Åhléns är det ledande detaljhandelsföretaget i Sverige med inriktning på snabbrörliga specialvaror. Verksamheten är koncentrerad till fyra affärsområden – Mode, Skönhet, Hem och Media. Åhléns AB driver idag 72 varuhus, 6 hembutiker i Sverige, 17 hembutiker i Norge samt Internetvaruhuset www.ahlens.com. I Åhlénsgruppen ingår sedan maj 2002 även kosmetikkedjan Kicks med 64 butiker runt om i landet. Den totala omsättningen för Åhléns och Kicks 2003 var ca 4,5 miljarder kronor exklusive moms. Bjarne Mumm är VD för Åhlénsgruppen, som ingår i Axel Johnson Gruppen.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter ca 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns. www.ahlens.se