Stockholm Skohus bygger ut ännu en etapp!

Handelshuset Stockholm Skohus är en mötes-plats för leverantörer och inköpare av skor, väskor och accessoarer. Det har nu blivit klart att huset byggs ut igen för att ge plats till ännu fler varumärken och lagom till Nordic Shoe & Bag Fair i augusti välkomnar vi 10 nya hyresgäster!

Stockholm Skohus invigdes den 14 februari 2009. Under 2010 fick Stockholm Skohus ytterligare en våning där ännu fler företag flyttat in då våningsplan 3 invigdes. Denna andra utbyggnad blir en förlängning av det tredje våningsplanet och ger plats till 10 nya showroom med varumärken.

Bakom huset står branschorganisationen Agenturföretagen (www.agenturforetagen.se) som på uppdrag av sina medlemmar bland annat driver Stockholm Skohus.

Intill Stockholm Skohus ligger Nacka Strandsmässan där bland annat Nordic Shoe & Bag Fair arrangeras av Agenturföretagen (www.nordicshoeandbagfair.se) under Stockholm Fashion Week. Under de senaste 3 åren har mässan ökat antal utställande företag/varumärken med 30% och kölistan till showroom på Stockholm Skohus är lång. Den 9-11 februari går nästa mässa av stapeln och Stockholm Skohus har öppet hus hela vecka 6.

-Stockholm Skohus och Nordic Shoe & Bag Fair är viktiga handelsplatser för allt fler varumärken, säger Helena Waker, VD hos arrangören Agenturföretagen.

-Skor, väskor och accessoarer är en mycket spännande och växande marknad inom
handeln, fortsätter Helena Waker.

Stockholm Skohus adress: Cylindervägen 20, SE-131 52 Nacka Strand

Öppet: Bokade möten under hela året, öppet hus under eventdagar.

Pressinformation kl. 09.30
den 9 februari, 2012.

Osa senast den 3 februari till
mail@agenturforetagen.se eller 08-411 00 22.

• stockholm skohus
  • skor
  • handel stockholm fashion week
  • modevecka
  • nordic shoe & bag fair
  • skomässan
  • nordens sko & väskmässa
  • nacka strand
  • stockholm modecenter
  • agenturföretagen
  • showroom
  • mode
  • varumärke
  • helena waker

• Nacka

Agenturföretagen är en medlemsägd branschorganisation som verkar för att öka handeln för agenter och importörer i Sverige och internationellt.

På uppdrag av medlemmarna organiserar Agenturföretagen olika mötesplatser, däribland Preview Fabrics & Accessories, Nordic Fabric Fair, Nordic Shoe & Bag Fair, Inköpsdagar i Varberg samt driver handelshuset Stockholm Skohus sedan grundandet 2009.

Agenturföretagen startades 1914 och är aktiv inom Internationella Handelskammaren och IUCAB (Internationally United Commercial Agents and Brokers), ett internationellt nätverk för agenter och distributörer.

Helena Waker

Presskontakt CEO Företagsrådgivare, inspiratör och visionär 08-411 00 22