Ängelholm Helsingborg Airport kompetensutvecklar sig inom personalsäkerhet

Ängelholm Helsingborg Airport kompetensutvecklar sig inom personalsäkerhet

I början av 2022 skärps kraven på verksamheter som lyder under säkerhetsskyddslagen ytterligare. Det inkluderar många verksamheter inom luftfart och verksamheter som har koppling till luftfartsskydd – däribland vår flygplats.

Genom SRF(Sveriges Regionala Flygplatser) har vi på Ängelholm Helsingborg Airport kompetensutvecklat vår personal inom olika områden kopplade till just säkerhet och personalsäkerhet för att på så sätt säkerställa att vi står rustade med färsk kunskap inom flera områden som påverkas av vår snabbrörliga och osäkra omvärld.

Utbildningen genomfördes med säkerhetsexperter från SRI, en av Sveriges ledande säkerhetskonsultföretag inom säkerhetsskydd fokuserat mot personalsäkerhet.

”Genom utbildningen känner vi att vi har fått nya kunskaper och insikter gällande risker och hot kopplat till personal samt även bekräftelse på att de insatser vi redan gör inom säkerhetsskyddet är relevanta och effektiva, men även hur vi kan bli ännu mer effektiva och träffsäkra i vårt förebyggande personalsäkerhetsarbete” säger Niklas Kronberg, Säkerhetsansvarig på Ängelholm Helsingborg Airport.

Kontaktperson:
Niklas Kronberg