Delårsrapport jan - september 2009

Delårsrapport jan - sept 2009

Första tre kvartalen i sammandrag

• Resultat efter finansiella poster uppgick till - 7 586 Tkr (- 6 554)
  • Resultat efter skatt uppgick till - 6 583 Tkr (- 5 819)
  • Resultat per aktie uppgick till -0,10 kr (- 0,12)

Viktiga händelser under perioden

• I januari tillkännagav PledPharma publiceringen av en fallstudie, som beskriver användning av PP-095 i en cancerpatient, i tidskiften Acta Oncologica.

• Professor Per Aspenberg presenterade positiva resultat från en klinisk pilotstudie med AddBIO:s Skruvcoat-teknik på Orthopedic Researchs Societys årliga konferens, i Las Vegas, USA.
  • PledPharma AB erhöll i januari tillsammans med Hälsouniversitetet i Linköping och Länssjukhuset Ryhov i Jönköping 300 000 kronor från Forskningsrådet i sydöstra Sverige (FORSS) för klinisk utprövning av mangafodipir (PP-095) i patienter med tjocktarmscancer.
  • Tidskriften Anticancer Research publicerade i mars resultaten från en framgångsrik preklinisk studie kring cancerbehandling med inkapslat cellgift som genomförts av Accelerators dotterbolag Optovent AB, tillsammans med forskare vid Karolinska Institutet och Heidelberg Universitetet.
  • Dr Marcel Warntjes, VD för SyntheticMR erhöll i april 400000 kronor i forskningsstöd inom forskningsprogrammet Visualisering för sitt projekt "Vävnadskarakterisering och automatisk igenkänning av patologi i hjärnan med kvantitativ magnetresonanstomografi".
  • PledPharma AB erhöll i augusti godkännande från Läkemedelsverket för klinisk fas II- studie i patienter med akut hjärtinfarkt.
  • SyntheticMR fick i augusti klartecken för CE-märkning av sin produkt SyMRI Suite för effektivisering av MR undersökningar. CE-märkningen innebär att bolaget nu tillsammans med distributören Sectra kan genomföra försäljningar till slutkund.
  • AddBIO AB erhöll i september 300 000 kronor i stöd från Tillväxtverket för utveckling av en produktionslinje.

• Accelerator ökade under september sitt ägande i dotterbolagen PledPharma AB och AddBIO AB.

Viktiga händelser efter periodens utgång

VD har ordet

För närvarande är två av Accelerators projekt inom medicinsk teknik på väg ut till marknaden. Och tre av våra projekt är i klinisk fas. Koncernens utveckling bådar mycket gott.

Följdenligt har jag, tillsammans med mina medarbetare, ägnat en stor del av rapportperioden till överläggningar, bland annat i Storbritannien, Tyskland, Schweiz och USA, med potentiella samarbetspartners inom våra marknader - läkemedel och medicinsk teknik.

Den respons som vi får i diskussioner med tänkta samarbetspartners är överväldigande positivt, även om det givetvis alltid finns många steg som måste tas på vägen till avslutade försäljningar. Slutsatsen som jag kan dra av diskussioner med samarbetspartner är att det finns stora värden i våra projekt och dotterbolag. Och i flera av bolagen ser dessa värden, var och en för sig, ut att överstiga Accelerators nuvarande marknadsvärde.

Jag tror att det är i ljuset av detta som man bör se beslutet från Accelerators styrelse att bolaget, under förutsättning av bolagsstämmans godkännande, genomför en garanterad nyemission på 25 miljoner kronor. För att förverkliga den fulla potentialen i verksamheten och dess dotterbolag behöver vi agera utifrån en stark finansiell position. Dels för att genomföra nödvändiga studier och på annat sätt fortsätta bygga värde i bolaget, dels för att ha den nödvändiga styrkan i samarbetsförhandlingar.

Sålunda har två av Accelerators största ägare, Staffan Persson, styrelseordförande, och Peter Lindell, styrelseledamot, lämnat teckningsförbindelser på sina respektive pro rata-andelar, uppgående till 43,25 procent av emissionsbeloppet, och även garantiförbindelser för återstoden av emissionsbeloppet.

Vårt dotterbolag SyntheticMR:s programvara, SyMRI Suite, som möjliggör ökad effektivitet vid undersökningar med Magnetresonans, MR, har blivit godkänd för CE-märkning. Genom godkännandet av sin produkt står SyntheticMR inför de första försäljningarna till slutkund. Dotterbolaget OptoQ:s produkt, är sedan hösten 2004 licensierat till Fresenius Medical Care.

Under den gångna perioden har produkten Skruvcoat inom dotterbolaget AddBIO nått "Proof of Concept", och vi arbetar nu med att få till stånd samarbetsavtal för produkten.

Angränsande till detta område finns även forsknings- och utvecklingsprojekt inom dotterbolaget Optovent AB, med adresserbar leverans av cellgifter, där vi fortsätter med det prekliniska forskningsarbetet. Inom området diagnostik har det tekniska genombrott som gjordes förra året för de partiklar för kontrastmedel inom MR, som utvecklas av dotterbolaget Spago Imaging AB resulterat i de första MR-bilderna som skapat förutsättningar för tidigare upptäckt och bättre identifiering av tumörer.

I vårt dotterbolag PledPharma pågår sedan tidigare en studie i klinisk fas (Fas II-studie) inom området cancer. Vidare har PledPharma av Läkemedelsverket erhållit godkännande för klinisk studie i patienter med akut hjärtinfarkt. Studien skall pröva om behandling med PP-099, en lågmolekylär enzymhärmare, LowMEM (Low Molecular weight Enzyme Mimetic), ytterligare minskar skadan vid akut hjärtinfarkt i patienter som genomgår PCI (Percutaneous Coronary Intervention). Genom studien hoppas man kunna påvisa minskad infarktstorlek i den akuta fasen. Detta bör i sin tur bromsa utveckling av efterföljande hjärtsvikt, vilket är ett mycket stort problem för dessa patienter.

Skulle denna kliniska studie falla väl ut, kan PledPharma ha ytterligare en stor marknad inom behandling av akut hjärtinfarkt. Väl medveten om de risker som är förknippade med utvecklingsprojekt inom detta område, hyser jag personligen mycket starka förhoppningar kring detta projekt.

Under hösten har vi presenterat Accelerator och våra dotterbolag i flera nya sammanhang, Den presentation jag genomförde på Aktietorgets företagsdagar i oktober, finns att följa på denna länk:

Andreas Bunge

VD Accelerator i Nordic

Accelerator Nordic AB under det tredje kvartalet

Accelerator förvärvade i september ytterligare 12 procent av aktierna i AddBIO, och efter emissionen uppgår Accelerators ägande till 63 procent av röster och kapital. AddBIO AB erhöll även i september 300 000 kronor i stöd från Tillväxtverket för utveckling av en produktionslinje.

PledPharma fick i augusti godkännande av Läkemedelsverket att starta en Fas II-studie i patienter med akut hjärtinfarkt.

Accelerator ökade sin ägarandel i PledPharma AB med 4,38 procent. Accelerator erhöll 25 025 nya aktier i bolaget och har efter emissionen en ägarandel som motsvarar 60,53 % av röster och kapital.

Accelerators dotterbolag SyntheticMR AB erhöll CE märkning av sin produkt SyMRI Suite. CE-märkningen innebär att bolaget nu tillsammans med distributören Sectra kan genomföra försäljningar till slutkund.

I dotterbolaget Spago Imaging AB har en nyemission genomförts i enlighet med beslut på årsstämman där två nyckelpersoner erbjöds teckna aktier. De nya aktieägarna erhöll 546 aktier vilket motsvarar 0,37 % av röster och kapital. Accelerator erhöll 22,954 nya aktier och har efter emissionen en ägarandel som motsvarar 99,63 % av röster och kapital.

Jan Sandström, M.Sc Pharm, med en bakgrund inom Development & Licensing, Biolipox AB/Orexo AB, som Director of Global Licensing på AstraZeneca och VP Business Development & Patents på Astra, har adjungerats till styrelsen. Sandström har dessutom knutits till koncernen, i första hand till PledPharma, för att arbeta med licensieringsfrågor.

Händelser efter periodens utgång

• I oktober meddelande styrelsen för Accelerator att den beslutat, under förutsättning av bolagsstämmans godkännande, att bolaget genomför en garanterad nyemission på 25 miljoner kronor. Garantin lämnas av Staffan Persson och Peter Lindell genom bolagen Zimbrine Holding B.V. och Berinor B.V. till en kostnad om 3 procent.

Status i koncernens portfölj per rapportdatum

PledPharma AB ägarandel, röster och kapital 60,53%

PledPharma AB utvecklar produkter inom bland annat cancerterapi och hjärta/kärl-området. Utvecklingen baseras på en ny klass av läkemedel LowMEM (Low Molecular weight Enzyme Mimetics). Bolaget har för närvarande två produkter i Fas II.

• Primära applikationer: PP-095- Reducering av biverkningar vid cancerbehandling samt PP-099 för reducering av skador på hjärtmuskeln som kan uppkomma vid akut PCI.
  • Fas i utveckling: Klinisk Fas II-studie

PledPharma fick under augusti godkännande av Läkemedelsverket att starta en Fas II-studie i patienter med akut hjärtinfarkt. PledPharma AB har under det tredje kvartalet också fortsatt den kliniska Fas II-studie som startade under 2008 på patienter som opererats för koloncancer och som erhåller förebyggande (adjuvant) behandling med cellgifter. Studien prövar om behandling med PP-095 mildrar allvarliga biverkningar förknippade med cellgiftsbehandlingen. Studien pågår på Ryhov Länssjukhus i Jönköping. Det planläggs också en Fas II-studie i patienter med långt framskriden koloncancer där tumören hunnit sprida sig till levern och där cellgiftsbehandling ges i lindrande (palliativt) syfte. Studien har kommit att försenas något på grund av hårda inklusionskriterier och därigenom ett lågt patientunderlag.

Spago Imaging AB ägarandel, röster och kapital 99,63%

Spago Imaging AB har utvecklat ett kontrastmedel för MR (Magnetresonans) som bl.a. väsentligt kan komma att förbättra möjligheten till tidig diagnos av tumörer och metastaser. Den första produkten, SPAGO Enhanced MRI, är en teknologiplattform där tekniken är baserad på utveckling av så kallade nanopartiklar.

• Primär applikation: SPAGO Enhanced MRI - Förbättrad tumördiagnostik som ett resultat av potentiellt större möjlighet för selektiv distribution av kontrastmedel och bättre upplösning hos MR-bilder.
  • Fas i utveckling: Preklinisk

SPAGO Enhanced MRI är nu i preklinisk fas där man genom tester har verifierat och säkerställt partiklarnas stabilitet. "Proof of concept" - studier in-vivo (i kroppen) indikerar god diagnostisk effektivitet och grundläggande säkerhet.

SyntheticMR AB ägarandel, röster och kapital 63,86 %

SyntheticMR AB utvecklar analys- och avbildningsmetoder för Magnetresonans (i vardagligt tal Magnetröntgen) Magnet Resonans Imaging), Bolaget har tagit fram sin första produkt SyMRI Suite och står nu inför marknadsintroduktion. SyMRI Suite effektiviserar användning av MR kameror och analys av MR bilder i eftersystem som PACS (Picture Archieving and Communication System).

• Primär applikation: SyMRI Suite - Mjukvarubaserad plattform för förbättrad analys av MR-bilder.
  • Fas i utveckling: Marknad

SyntheticMR fick i augusti CE märkning av sin produkt SyMRI Suite. CE-märkningen innebär att försäljningar kan genomföras till slutkund och SyntheticMR har nu tillsammans med samarbetspartnern Sectra påbörjat marknadsföringen och försäljningen av SyMRI Suite till Sectras PACS-kunder.

AddBIO AB, ägarandel, röster och kapital 63,15 %

AddBIO AB utvecklar en teknik för lokal leverans av läkemedel från implantat. En första applikation är projektet Skruvcoat som förbättrar implantatets stabilitet och minskar risken för komplikationer. Användningen av Skruvcoat leder till att det mekaniska stödet för implantatet blir bättre och på sikt även att benet runt implantatet blir starkare.

• Primär applikation (Ortopedi): Skruvcoat - leverans av läkemedel lokalt från ben- och tandimplantat med förbättrad infästning av implantat.
  • Fas i utveckling: Studie i klinik

AddBIO AB fick i september 300 000 kronor i stöd från Tillväxtverket. Stödet ska användas till utveckling av en produktionslinje för projektet Skruvcoat. Tidigare i år presenterade Per Aspenberg lovande resultat från en klinisk pilotstudie på dentalpatienter med AddBIOs Skruvcoat-teknik vid Orthopedic Researchs Societys årliga konferens, i Las Vegas, USA. I studien har professor Aspenberg och hans medarbetare visat att dentala implantat behandlade med Skruvcoat-tekniken har en bättre stabilitet i käkbenet än övriga, obehandlade, implantat efter sex månader. Under slutet av året planerar AddBIO att inleda studier på fixationspinnar. Resultaten från dessa patientstudier är avsedda att användas som underlag för att få bolagets produkt godkänd för marknadsföring och försäljning.

Optovent AB/Archaea Pharma AB, ägarandel, röster och kapital 100 %

Förädlar och kommersialiserar forskningsbaserade innovationer inom drug delivery. Primär applikation utvecklas inom Optovents dotterbolag Archaea Pharma AB som har tagit fram en drug delivery plattform för målsökande leverans av cellgifter.

• Primär applikation (Onkologi): ProtR-C - leverans av cellgifter till sjuk vävnad i ett skyddande proteinhölje.
  • Fas i utveckling: Preklinisk

Proteinets leverans- och bärarmekanism skall utvecklas innan fortsatta effektivitetsstudier (effekt/biverkningsprofil) in vivo (i kroppen) kan genomföras.

OptoQ AB ägarandel, röster och kapital 100 %

OptoQ AB:s har utvecklat en medicinteknisk plattform för säker och kostnadseffektiv patientövervakning. En första applikation är licensierad till Fresenius Healthcare GmbH.

• Primär applikation (Optikbaserad diagnostik): HemoQlip - mätning av blodparametrar med ljus direkt på blodslangen i dialysmaskin.
  • Fas i utveckling: I marknad (delvis licensierad)

Fresenius licensierar tekniken för Hb-mätning.

Intressebolag

Verksamheten i intressebolaget RGB Technologies AB, där Accelerator äger 36,51%, är för närvarande vilande.

Utsikter

Life Science är ett område som är relativt oberoende av konjunkturcykler även om perioder av osäkerhet, som den rådande, kan komma att påverka investeringsviljan hos industriella partners.

Samtidigt har behovet och insikten om nödvändigheten att förbättra produktportföljerna och utvecklings-pipelinen hos de stora läkemedelsbolagen ökat. Det har blivit viktigare för stora bolag inom sektorn att köpa eller licensiera in produkter från andra mindre och mer innovativa bolag som har valt att koncentrera sig på forsknings- och utvecklingsstadiet.

Detta tillsammans med den positiva utvecklingen i våra dotterbolag gör att vi med tillförsikt ser fram emot kommande period där vi utifrån dessa förutsättningar bör kunna ta ytterligare kliv framåt både vad gäller utveckling och marknad.

I syfte att nå ett långsiktigt positivt rörelseresultat kommer Accelerator att även fortsättningsvis utöva strikt kontroll på sin kostnadsmassa.

Accelerator Nordic AB lämnar inga prognoser.

Finansiell information avseende januari - september 2009

Intäkter och kostnader

Rörelseintäkterna under perioden uppgick till 2 127 Tkr (2 126)

Segmentsrapportering:

Nettoomsättning och rörelseresultat härrör sig till den primära och enda rörelsegrenen: försäljning och/eller utlicensiering av forskningsbaserade innovationer.

Rörelsens kostnader ökade med 3 629 Tkr jämfört med motsvarande period 2008, främst beroende på ökade personalkostnader och projektsatsningar som gjorts inom dotterbolagen.

Antalet medarbetare i koncernen var vid periodens utgång 14 st (12 st vid årets början).

Säsongsvariationer som påverkar intäkts- och kostnadsbilden mellan olika rapporterade perioder förekommer ej.

Resultat

För perioden uppgick resultatet före finansnetto (EBIT) till - 7 155 Tkr (- 6 451).

Koncernens resultat efter skatt för perioden uppgick till - 6 583 Tkr (- 5 819) och resultat per aktie blev

- 0,10 kr (- 0,12).

Investeringar, likviditet och finansiell ställning

Investeringar i anläggningstillgångar och immateriella anläggningstillgångar har under perioden gjorts med 6 280 Tkr (3 957).

Accelerator Nordic AB har under perioden investerat i nyemissioner avseende Spago Imaging AB, AddBIO AB, PledPharma AB och SyntheticMR AB.

Accelerator Nordic har under det tredje kvartalet förvärvat minoritetens andelar i OptoQ AB, därmed uppgår bolagets ägarandel i OptoQ AB till 100 %.

Koncernens likvida medel uppgick per 30 september till 11 789 Tkr (6 541).

Koncernens eget kapital uppgick till 36 416 Tkr (31 328) och koncernens soliditet är 59,7 (62,8) procent inklusive minoritet. Eget kapital per aktie uppgick till 0,55 kr (0,61).

Upparbetade förluster

De i koncernen ingående bolagen hade vid årets ingång ackumulerade förluster på 111 791 Tkr. Någon uppskjuten skattefordran med anledning av de ackumulerade förlusterna har inte tagits in i redovisningen.

Konvertibelt skuldebrev

Det utgivna konvertibla skuldebrevet på 4 000 Tkr, konverteringstid 2009-01-15 - 2012-12-31 till kurs 1:50/aktie, har ej föranlett någon konvertering under perioden.

Redovisning

Bolaget har, vilket informerats om i kvartalsrapporten för Q1och Q2, beslutat att frångå redovisning enligt IFRS, vilket berör koncernredovisningen. Se mer under redovisningsprinciper.

SyntheticMR AB

SyntheticMR redovisas i denna delårsrapport då Accelerator har ställt ut optioner på en del av Accelerators innehav i SyntheticMR, vilka är noterade på AktieTorget.

Allmänt om verksamheten

SyntheticMR AB utvecklar analys- och avbildningsmetoder för magnetresonans (i vardagligt tal magnetröntgen) som hjälper sjukhuspersonalen att förkorta den tid som behövs för MR-avbildningar per patient och ökar därmed MR-utrustningens tillgänglighet.

Viktiga händelser under perioden

Dr Marcel Warntjes, VD för SyntheticMR har erhållit 400000 kronor i forskningsstöd inom forskningsprogrammet Visualisering för sitt projekt "Vävnadskarakterisering och automatisk igenkänning av patologi i hjärnan med kvantitativ magnetresonanstomografi".

Inom ramen för det distributionsavtal som tecknades med Sectra kring SyntheticMR:s programvara som en tilläggsmodul (plug in) för Sectras PACS-system har marknadsföring och försäljning riktad till PACS-kunderna inletts. SyntheticMR AB har också erhållit CE märkning av sin produkt SyMRI Suite. CE-märkningen innebär att bolaget nu tillsammans med distributören Sectra kan genomföra försäljningar till slutkund.

Redovisningsprinciper

Denna delårsrapport är upprättad i enlighet med Redovisningsrådets Rekommendationer RR20 delårsrapporter och årsredovisningslagen. Koncernredovisning upprättas i enlighet med Redovisningsrådets Rekommendationer RR1:00 koncernredovisning och årsredovisningslagen. I övrigt tillämpas Redovisningsrådets Rekommendationer och uttalanden.

Ovan nämnda redovisningsprinciper har tillämpats från 2009-01-01. Tidigare redovisning skedde enligt IFRS. Bytet av redovisningsstandard har inte haft någon effekt på resultaträkning, balansräkning eller på eget kapital. Värderings- och förvärvsprinciper har inte påverkats.

Belopp är uttryckt i Tkr vilket i denna rapport avser tusental svenska kronor. Belopp inom parentes avser jämförelsesiffror föregående år.

Koncernredovisning

Koncernredovisningen omfattar Accelerator Nordic AB (publ) med samtliga dotterföretag. Med dotterföretag avses juridisk person där Accelerator Nordic AB (publ) innehar eller förfogar över mer än 50 % av rösterna eller äger andelar i den juridiska personen och har rätt att ensamt utöva ett bestämmande inflytande över denna på grund av avtal eller annan föreskrift. Dotterföretag medtas i koncernredovisningen från och med den tidpunkt då det bestämmande inflytandet överförs till och med den tidpunkt då det bestämmande inflytandet upphör. Dotterföretag redovisas enligt förvärvsmetoden. Förvärvade identifierbara tillgångar, skulder och eventualförpliktelser värderas till verkligt värde på förvärvsdagen. Om anskaffningsvärdet för de förvärvade andelarna överstiger summan av verkliga värden på förvärvade identifierbara tillgångar och skulder redovisas skillnaden som goodwill. Om anskaffningskostnaden understiger verkligt värde beräknat enligt ovan, redovisas mellanskillnaden direkt i resultaträkningen. Alla transaktioner mellan koncernföretagen samt koncernmellanhavanden elimineras i koncernredovisningen. Internvinster inom koncernen elimineras i sin helhet.

Intressebolag redovisas enligt kapitalandelsmetoden. Det innebär att andelarna i intresseföretaget redovisas till anskaffningsvärdet vid anskaffningstillfället och därefter justerat med koncernens andel av förändringen i intresseföretagets nettotillgångar. Ägarföretagets resultat innefattar ägarföretagets andel av resultatet i intresseföretaget. Intresseföretag är företag där koncernens ägarandel uppgår till mer än 20 % och därmed anses att ägarföretaget kan utöva ett betydande inflytande.

Segmentrapportering

Koncernens primära segment utgörs av rörelsegrenar. Koncernens enda rörelsegren består av försäljning och/eller utlicensiering av forskningsbaserade innovationer.

Leasingavtal

Accelerator Nordic AB (publ) redovisar leasingavtal enligt RR6:99, leasingavtal. Accelerator Nordic AB (publ) har endast operationell leasing i form av hyresavtal avseende lokaler. Koncernens hyresavtal är 1-åriga och utgör ett belopp om 727 000 SEK/år med indexuppräkning plus fastighetsskatt.

Viktiga uppskattningar och antaganden för redovisningsändamål

Det har gjorts viktiga uppskattningar och antaganden gällande nedskrivningsprövningar avseende immateriella tillgångar för Accelerator Nordic AB:s olika projekt. I dessa bedömningar ingår antaganden om marknadsstorlekar vilka är baserade på rapporter och information från oberoende marknads- och analysföretag. Andra antaganden som gjorts gäller projektens sannolikhet att nå marknaden och royaltynivåer vilka baseras på standard i branschen. Antaganden har även gjorts gällande avkastningskrav samt tidsramen för framtida kassaflöden.

Väsentliga risker och osäkerhetsfaktorer

Accelerators verksamhet påverkas av en rad olika faktorer varav vissa ligger inom företagets kontroll medan andra ligger utanför.

I en koncern som Accelerator påverkas verk­samheten av verksamhetsrelaterade risker som möjligheten att rekrytera och behålla nyckelper­soner och kvalificerade medarbetare både i koncernen och i dotterbolagen samt att de pro­dukter som bolaget är med och utvecklar kan kommersialiseras på ett framgångsrikt sätt inom respektive marknadssegment.

Även om Accelerator inte självt idag tar produkter till marknaden eller genomför kliniska studier, finns det inom området Hälsovård, Life Science, alltid en proportionellt större risk avseende produktansvar. Värdena i Accelerator är delvis beroende av koncernens förmåga att erhålla och försvara patent och andra immaterialrättsliga instrument och rättigheter. Patentskydd för medicinska, medicintekniska och biotekniska projekt, innovationer och bolag kan vara osäkert och omfatta komplicerade rättsliga och tekniska frågor. Genom sina dotterbolag kommersialiserar Accelerator projekt inom områden där det redan finns en etablerad marknad, vilket sin tur betyder att konkurrensen inom varje projekts respektive marknad är stor. Betydelsen av varje projekts konkurrenskraft är därmed avgörande för Accelerators framgång.

Som framgår under Redovisningsprinciper har bolaget från 2009 övergått till att tillämpa Redovisningsrådets rekommendationer och uttalanden och Årsredovisningslagen i redovisningen. Övergången från IFRS redovisningsprinciper har inte föranlett några förändringar i redovisningen.

Då några förändringar av redovisningen sedan årsredovisningen 2008 och lämnandet av IFRS tillämpningen inte skett hänvisas till årsredovisningen 2008 för en utförligare beskrivning av företagets redovisningsprinciper.

Ekonomisk information

Frågor om innehållet i rapporten kan ställas till Andreas Bunge 08-663 57 00. Årsredovisning 2008 för Accelerator Nordic AB finns att ladda ned från hemsidan www.acceleratorab.se. Årsredovisning i tryckt upplaga kan rekvireras från bolaget via e-post info@acceleratorab.se eller post Accelerator Nordic AB, GrevTuregatan 7, 114 46 Stockholm.

Översiktlig granskning

Denna rapport har ej granskats av bolagets revisorer.

Nästa rapporttillfälle: 26 februari 2010

Intygande

Styrelsen och verkställande direktören försäkrar att delårsrapporten ger en rättvisande översikt av företagets och koncernens verksamhet, ställning och resultat samt beskriver väsentliga risker och osäkerhetsfaktorer som företaget och de företag som ingår i koncernen står inför.

Stockholm den 23 oktober 2009

Accelerator Nordic AB (publ) org.nr: 556464-2220