Söktjänst visar insideraffärer i börsbolag

Företagssöktjänsten 121.nu lanserar en kostnadsfri tjänst med information om insiderhandel i börsnoterade bolag.

Företagssöktjänsten 121.nu lanserar nu den kostnadsfria tjänsten Insiders med information om de senaste insidertransaktionerna i börsnoterade bolag. Nu kan man se om insiders väljer att köpa eller sälja och deras aktuella innehav. Är man nyfiken på en insider kan man även se information om alla företag personen är aktiv i, även de som inte är börsnoterade.

Den nya insidertjänsten är den senaste i raden av unika och innovativa gratistjänster som 121.nu presenterat på kort tid. Till de mer spektakulära hör en tjänst som visar alla myndighetstransaktioner, alla svenska politikers bolagsengagemang samt en streetview-tjänst där det går att se en firmatecknares boende.

Företagssöktjänsten hos 121.nu är kostnadsfri och utan krav på medlemskap.

- Vår ambition är att vara den heltäckande företagssöktjänsten. Man ska få så mycket information som möjligt om alla svenska företag hos oss, säger Jonathan Isacsson, VD 121.nu.

Nedan exempel på sökningar för Insiders på företaget Poolia AB

Länken visar de senaste transaktionerna för AB Electrolux:

Länken visar det aktuella innehavet för insynspersoner i AB Electrolux:

Länken visar alla företagsengagemang för styrelseledamot AB Electrolux:

För streetview av t.ex. AB Electrolux ordförande Marcus Wallenbergs boende, klicka på Mer info efter hans namn: http://www.121.nu/onetoone/foretag/aktiebolaget-electrolux-8BBB/personer

Jonathan Isacsson, VD på 121.nu

121.nu är en ledande företagssöktjänst på den svenska marknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Egenutvecklad sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 80 anställda, med huvudkontor i Jönköping.