Lenny Kravitz – Mama Said (Deluxe Edition)

Lenny Kravitz – Mama Said (Deluxe Edition)

Lenny Kravitz´ album, Mama Said (1991), har blitt digitalt remastered og utvidet for en deluxe edition som blir gitt ut 5. juni i år på Virgin/EMI. Det er blitt lagt til 21 bonusspor, i tillegg til albumets originale line-up, og av disse 21 er 15 av låtene tidligere uutgitte innspillinger fra Kravitz´ personlige arkiv.

I 1991 var store deler av verden allerede trollbundet av Kravitz og hans psykedeliske rock, etter debuten, Let Love Rule, fra 1989.  Så kom Kravitz tilbake med det banebrytende albumet, Mama Said, som tok lytteren med på en musikalsk reise fylt med ærlige historier om kjærlighet, nederlag, håp, spiritualisme og aksept. Albumet inneholdt hele 7 singler, inkludert flere definitive Kravitz-klassikere, som “Always On The Run” og “It Ain´t Over Til It´s Over”.

Blant de tidligere uutgitte innspillingene, er det også flere uferdige sanger fra ´Mama Said album sessions´. I tillegg til dette er det også noen hjemmelagde demoer fra sent i Let Love Rule-perioden, som senere ville bli ferdige og komme med på Mama Said.  Andre låter, inkludert ”Riding On The Wings Of My Lord” og ”Framed, Lying, Crying”, har ikke blitt utgitt før nå. Også inkludert er den tidligere uutgitte ”It Ain´t Over Til It´s Over” remix 12” (side A og B) og en ukjent live EP med fem låter, spilt inn i Rotterdam under Mama Said-turneen. Offisielle live- og studio B-sider er også inkludert, og er med på å gjøre denne nyutgivelsen av det klassiske albumet komplett.

Lenny Kravitz blir sett på som en av verdens mest fremragende rockemusikere, og har gjort sjangere, stil, rase og klasse til en 20 år lang musikalsk karriere – influert av 60- og 70-talls soul, rock og funk. Kravitz har solgt rundt 40 millioner album over hele verden, og har vunnet fire Grammy-priser. Kravitz har som artist, låtskriver, produsent og multi-instrumentalist lagd hele 9 studioalbum. I tillegg til Mama Said – Deluxe Edition, har Lenny Kravitz nylig gitt ut sitt niende studioalbum, Black and White America, som er en rock- og funk-fylt samling. Han er for tiden på en verdensturné, og vil blant annet spille på stadioner og arenaer i hele Europa denne sommeren.

Lenny Kravitz: Mama Said (Deluxe Edition) [2CD, Digital]

* = Previously unreleased

DISC 1

1.         Fields of Joy

2.         Always on the Run

3.         Stand by My Woman

4.         It Ain't Over 'Till It's Over

5.         More Than Anything in This World

6.         What Goes Around Comes Around

7.         The Difference Is Why

8.         Stop Draggin' Around

9.         Flowers For Zoe

10.        Fields of Joy (Reprise)

11.        All I Ever Wanted

12.        When the Morning Turns to Night

13.        What The .... Are We Saying?

14.        Butterfly

15.        Light Skin Girl From London

16.        I’ll Be Around

17.        Always On The Run (Instrumental)

18.        It Ain't Over Til It's Over (12” Remix Instrumental)*

19.        It Ain't Over Til It's Over (12" Extended/Dub version)*

DISC 2

1.         Riding On The Wings Of My Lord (Rough Demo)*

2.         It Ain’t Over Til It’s Over (Home Demo)*

3.         What The .... Are We Saying (Home Demo) *

4.         The Difference Is Why (Home Demo)*

5.         Riding On The Wings Of My Lord (Funky Vocal)*

6.         Riding On The Wings Of My Lord (Instrumental)*

7.         Framed, Lying, Crying (Instrumental Segue)*

8.         Stand By My Woman (Instrumental)*

9.         Stop Draggin' Around (Live in Rotterdam)*

10.        Always On The Run (Live in Rotterdam)*

11.        Fields Of Joy (Live in Rotterdam)*

12.        Stand By My Woman (Live in Rotterdam)*

13.        More Than Anything In This World (Live in Rotterdam)*

14.        Always On The Run (live in Japan)

15.        Stop Draggin' Around (live in Japan)

16.        What The... Are We Saying? (live in Japan)

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du Sivert Høyem, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl