Fotocredits: Synne Sofi Bårdsdatter Bønes

Kjartan Lauritzen er aktuell med ny doku-serie og singel

Balestrands store sønn gjør honnør til Barranquillas store datter i sin nye låt, «Shakira», som slippes i dag fredag 5. mai. Det er bare å begynne å varme opp - for her skal det vrikkes på hoftene.

"Shakira handler om korleis det er å møte ein så fantastisk person at du blir påminna om din første kjærleik, i mitt tilfelle; Shakira. Ellers er det mange fine Shakira-referanser og låten går direkte inn i kategorien: GOD STEMNING. Etter å ha namedroppa Shakira opptil fleire ganger på låtene mine, så føltes dette som eit veldig naturlig steg i karrieren…» forteller Kjartan selv om den nye utgivelsen.

Etter sin debut i 2014 har Per Aki Sigurdsson Kvikne, under navnet Kjartan Lauritzen, blitt en artist mange kjenner til. Den humoristiske rapperen fra Balestrand slo gjennom med hiten “Fredag”, og slapp i 2021 det kritikerroste debutalbumet sitt «Kjartanisme», frontet av hiten “Tada”. Han har spilt på flere av landets største festivaler, og har blitt nominert til flere spellemannspriser, samt P3gull i kategorien “årets live-artist".

Kjøpe hotell? Sjekk. Skaffe seg hund? Sjekk. Spille på over 25 festivaler til sommeren? Sjekk. Lage egen festival? Sjekk. Drive e-sport lag? Sjekk. Få egen TV-serie? Sjekk. Kjartan er en fyr med mange jern i ilden, og 9. mai slipper NRK dokumentar-serien «6899 til eg dør», hvor de har fulgt Per, kjæresten Randi og bror/manager Theodor «Teddy» gjennom en mildt sagt fullbooket sommer. Les mer om TV-serien her.

Også den kommende sommeren er full av festivaler og moro for Kjartan og gjengen, når han gjentar suksessen med egen festival på hjemmebane, og spiller selv på festivaler i resten av landet.

Andre interessante ting i livet mitt; fått ein voldsom interesse for sjakk, eg har begynt å faste, eg lager masse ny musikk for tiden som er veldig gøy og eg skal snart ut på turné igjen som blir ekstremt gøy. Håper å sjå mange hyggelige folk rundt omkring i sommar <3”

“Shakira” er tilgjengelig overalt fra i dag av, og allerede førstkommende uke kan vi se han på TV-skjermen i serien «6899 til vi dør» her.