Trend Micro vokser kraftig med Microsoft Azure

Trend Micro vokser kraftig med Microsoft Azure

Cybersikkerhetsselskapet Trend Micro opplever kraftig vekst i skyen som følge av samarbeidet med Microsoft Azure.

Trend Micro annonserte i fjor at cybersikkerhetsselskapet skulle utvikle skybaserte sikkerhetsløsninger på Microsoft Azure, for å levere enda bedre sikkerhetsløsninger til markedet. Siden 2021 har markedet for skytjenester fortsatt å vokse kraftig. I løpet av inneværende år estimerer Trend Micro at deres år-over-år-vekst på Microsoft sin Azure-plattform vil ende på hele 70 prosent.

- Jeg foretrekker å ligge i forkant, derfor tenker vi som selskap veldig tidlig på sikkerhet. Trend Micro passer godt inn i den strategien og er i tillegg veldig opptatt av å ha god kommunikasjon med oss. Det er et veldig viktig strategisk trekk, for det er i praksis den eneste måten å bygge et sterkt forhold på, påpeker Thomas Grane, Direktør for teknologi og organisasjon i det danske konsernet Matas.

Ifølge analyseselskapet Canalys er Microsoft Azure den raskest voksende aktøren av de mest kjente skyleverandørene, med en vekst i andre kvartal 2022 på 40 prosent. I takt med den pågående digitale transformasjonen blant dagens virksomheter, har cybersikkerhet blitt en stadig viktigere og mer integrert del av transformasjonen. Derfor har også samarbeidet mellom Trend Micro og Microsoft utvidet seg til å inkludere flere nye vekstområder:

• Forbedrede muligheter for økt synlighet og håndtering av angrepsoverflater, basert på integrasjon av Trend Micro Vision One og Microsoft Sentinel.
  • Markedsledende nettverkssikkerhet, både lokalt og i skyen, ved å integrere Trend Micro sine løsninger med Microsoft Sentinel.
  • Strømlinjede bransjeløsninger for å tilby robust skysikkerhet på tvers av myndigheter, helsevesen, finans- og produksjonssektor.

Trend Micro er markedsledende innenfor skysikkerhet. Og kombinert med over 25 år som en Microsoft-partner, fortsetter vi å tilføre forretningskritisk verdi for våre felles kunder. Vårt kollektive bidrag til å gjøre den internett-baserte hverdagen sikrere, bidrar også til å redusere cyberrisikoen det er å transformere virksomheten digitalt, sier Karianne Myrvold, kommunikasjonssjef i Trend Micro.

Klikk her for å lese mer om Trend Micro sin deltagelse på Microsoft Ignite i oktober.