Trend Micro kjøper Cloud Conformity for å redusere skyrelaterte sikkerhetshendelser med 80 prosent.

I en pressemelding 21. oktober, melder IT-sikkerhetsselskapet Trend Micro at de har kjøpt opp IT-sikkerhetsselskapet Cloud Conformity.

Trend Micro, som allerede er ledende på sikkerhet i skyen, vil med oppkjøpet umiddelbart kunne tilby markedet innovativ teknologi for å løse ofte oversette sikkerhetsutfordringer forårsaket av feilkonfigurasjon av selve infrastrukturen i skyen.

- Trend Micro har vært en ledende aktør innen skysikkerhet så lenge markedet for skytjenester har eksistert. Gjennom vår Deep Security-plattform har vi levert et omfattende spekter av beskyttelse. Men å være bransjeleder betyr samtidig at du ikke kan stå stille. Derfor har vi valgt å kjøpe Cloud Conformity, som er markedsledende på å løse en av de største utfordringene for skytjeneste-leverandørene i dag, nemlig feilkonfigurasjon, sier kommunikasjonssjef i Trend Micro, Karianne Myrvold.

Kunden har ikke alltid rett
Ifølge analyseselskapet Gartner, vil minst 99 prosent av alle sikkerhetsfeil i skyen innen 2023, være kundens feil. Gartner mener videre at selskaper som tar i bruk såkalte «Cloud Security Posture Management»-systemer, som Trend Micro har tilegnet seg gjennom oppkjøpet av Cloud Conformity, vil redusere skyrelaterte sikkerhetshendelser som følge av feilkonfigurasjon med hele 80 prosent.

Kontinuerlig innovasjon innen skysikkerhet
Trend Micros strategi er å tilby markedet skysikkerhet uten at det skal påvirke kundenes hverdag. Oppkjøpet av Cloud Conformity bygger på Trend Micros kontinuerlige innovasjon innen skysikkerhet, og legger til komplementære funksjoner som automatisk identifiserer og reparerer konfigurasjonsproblemer i skyen. Det optimaliserer også kostnadene og bidrar til å sikre samsvar med ledende industrireguleringsstandarder som PCI, GDPR, HIPAA og NIST.

- I motsetning til de fleste andre leverandører som nå forsøker å sy sammen forskjellige skyteknologier, har vi hele tiden i løpet av de siste 10 årene vært ekstremt fokusert på bygge sikkerhet integrert for skyen. Dagens realitet er at svært mange virksomheter, som flytter over til skyen, ofte føler at de befinner seg midt i en slags «ville vesten» når det kommer til hvordan løsningene implementeres, legger Myrvold til.

Betryggende for kundene
I gode og fornuftige oppkjøp er menneskene like viktig som teknologien. Samtlige ansatte fra Cloud Conformity bringer verdifull kompetanse og erfaring med seg, i tillegg til teknologien som skal til for å hjelpe virksomheter å ikke bare bygge skytjenester mer effektivt, men også sikkert.

- I en tid hvor våre konkurrenter blir kjøpt opp av private oppkjøpsselskaper, er det ekstra betryggende for kundene våre at Trend Micro er her for å bli. Vårt overordnede mål er å skape de beste sikkerhetsløsningene for å våre kunder, ved å kontinuerlig forbedre oss. Det skal skje samtidig som vi kjøper opp innovative selskaper som kan utvide og forsterke vår posisjon som den ledende IT-sikkerhetsleverandøren i verden, avslutter Myrvold.

Cloud Conformity-løsningen er allerede tilgjengelig hos Trend Micro. For mer informasjon, gå til https://www.trendmicro.com/en_no/cloud-conformity.html

Trend Micro Incorporated er en global leder innen løsninger for sikkerhet på nett, som bidrar til en tryggere verden for utveksling av digital informasjon. Trend Micros nyskapende løsninger er utviklet for å tilby forbrukere, virksomheter og myndigheter sikkerhet til alle internett-tilkoblede enheter.

Samtlige produkter fungerer sammen for å dele trusselinformasjon og gir et tilkoblet trusselforsvar med sentralisert synlighet og kontroll, noe som resulterer i bedre og raskere beskyttelse.Trend Micro har over 5000 ansatte i over 50 land samt verdens mest avanserte globale trusselinformasjon. Trend Micro gir organisasjoner muligheten til sikre overgangen til nettskyen.

For mer informasjon kan du gå til www.trendmicro.no eller følge oss på @TrendMicroNO på Twitter.