Forrester kårer Trend Micro som markedsleder innen e-postsikkerhet

Forrester kårer Trend Micro som markedsleder innen e-postsikkerhet

Det uavhengige analyseselskapet Forrester har nylig kåret Trend Micro som markedsleder innen e-postsikkerhet i rapporten The Forrester Wave: Enterprise Security Q2 2021. IT-sikkerhetsselskapet oppnådde den nest høyeste poengsummen i kategorien «nåværende tilbud», samt høyest poengsum i «strategi»-kategorien.

E-postsikkerhet er et viktig sikkerhetslag i Trend Micro sin sikkerhetsplattform. Hjertet av plattformen består av Trend Micro Vision One. Løsningen gir synlighet og XDR (oppdagelse og respons) for raskere oppdagelse av cyberangrep. Det gjøres ved hjelp av telemetri fra e-postsikkerhet, i tillegg til de øvrige komponentene på plattformen, inkludert endepunkt, servere, arbeidsbelastning i skyen og nettverk.

Klikk her for å lese hele rapporten fra Forrester

I Forrester-rapporten kommer det frem at «Trend Micro leverer avansert, integrert e-postsikkerhet». I tillegg fremhever Forrester at «Bedrifter som søker en sikkerhetsløsning for e-post med sterk endepunkts-integrasjon bør evaluere Trend Micro».

- Valideringen av vår e-postsikkerhet er kritisk viktig for vårt generelle plattform-sikkerhetstilbud. I 2020 kom over 90 prosent av truslene vi blokkerte fra e-post. Og e-posten representerer fortsatt den største cybertrusselen virksomheter står overfor i dag. Det er blant annet angrepene mot Stortinget dessverre et godt eksempel på. I begge tilfeller var e-posten utgangspunktet for cyberangrepene,forteller Karianne Myrvold, kommunikasjonssjef i Trend Micro.

Høyest mulig poengsum

Trend Micro mottok høyest mulig poengsum (5/5) i Forrester-rapporten, basert på 11 kategorier, inkludert:

• Installasjons-fleksibilitet
  • Hendelsesrespons
  • Kundeservice og -suksess
  • Produktstrategi
  • Installert kundebase

Trend Micro scoret blant de høyeste i Strategi-kategorien i konkurranse med totalt 15 IT-sikkerhets-leverandører.

- Vi opplever at kundene våre oppfatter oss som svært godt posisjonert for å kunne hjelpe dem på å håndtere det dynamiske trussellandskapet på en tilfredsstillende måte. I tillegg til at vi også evner å takle morgendagens nye og avanserte trusler, forklarer Myrvold.

Trend Micro leverer en lagdelt tilnærming til e-postsikkerhet for å beskytte mot nettfiske og SPAM, i tillegg til avanserte målrettede angrep, ved hjelp av maskinlæring, makroanalyse, utnyttelsesdeteksjon og dynamisk sandkasseanalyse for filer og URL-er.

Når det kommer til skyen og beskyttelse på applikasjons-laget, tilbyr Trend Micro også unike muligheter for å oppdage direktørsvindel ved bruk av kunstig intelligens. I tillegg har Trend Micro tatt i kunstig syn-teknologi for å gjenkjenne og blokkere nettfiske-adresser.

Bilde: Austin Distel via Unsplash