Enorm økning i antall bestillinger for sommerferien 2013

Enorm økning i antall bestillinger for sommerferien 2013

Nordmenn tar ikke sjansen på å vente på godt vær i sommer, og bestiller sommerferien tidlig. Ticket Feriereiser ser allerede i januar en stor økning på antall bestillinger for ferie sommeren 2013. Og vi er svært tradisjonelle i valg av ferie.

- Vi vet at norsk vær kan variere mye, det har vi sett de siste sesongene. Nå har vi kanskje mistet litt tålmodighet og optimisme, og derfor bestiller vi sommerferien til land vi faktisk vet det blir sol og varme, sier Ellen Wolff Andresen, markedssjef i Ticket.

I år stoler vi ikke på godt norsk sommervær, og bestiller en solsikker ferie til varme land. Ferske tall som Ticket har tatt frem viser at det er en økning på 17 prosent i antall bestillinger for sommeren 2013 sammenlignet med samme periode i fjor. Ferievalget for sommeren 2013 viser at vi er svært tradisjonelle for hvor vi velger å reise.

På topp ser vi de typiske sommerreisemålene Mallorca, Antalya og Kreta. Det som vekker mest oppsikt er at New York fortsatt klatrer opp listen, og viser at vi ikke bare velger strandferie i sommer.

- Nordmenn har virkelig fått øynene opp for New York som reisemål. Byen som aldri sover har alltid noe å by på, uansett årstid. New York bare fortsetter å klatre år etter år, sier Wolff Andresen.

Topp 10:

1. Mallorca (1)
2. Antalya (2)
3. Kreta (3)
4. Rhodos (4)
5. Barcelona (5)
6. Kypros (6)
7. Split (7)
8. Bangkok (13)
9. New York (14)
10. Bourgas (9)

Listen viser bestillinger per 14. januar, med avreise 1. juni – 31. august 2013. Tall i parentes viser fjorårets plassering.

Ellen Wolff Andresen, Markeds- og administrasjonssjef, Ticket Feriereiser AS,
+47 90 59 46 73, ellen.wolff.andresen@ticket.no