Slopes om det å gi slipp på en relasjon

Slopes om det å gi slipp på en relasjon

Slopes har en helt unik evne til å fange og sette ord på mellommenneskelige relasjoner og komplekse følelser, og vi får endelig se dette utspille seg live når han i september spiller under byLarm i Oslo og Reeperbahn Festival i Tyskland. Låten «This is goodbye» er intet unntak, og handler om det å endelig gi slipp på en relasjon.

««This is goodbye» handler om den følelsen når man skjønner at et forhold eller en relasjon er over, og at det ikke er noe mer man kunne ha gjort. Det kan høres ut som en fryktelig trist sang, og i en forstand så er den jo det, men samtidig ligger det en voldsom lettelse, nesten noe euforisk, over det å endelig gi opp.» - Slopes

Dag Holtan-Hartwig aka Slopes er født og oppvokst i Oslo, før han etter hvert tok turen til Liverpool og den anerkjente musikkskolen LIPA (Liverpool Institute of Performing Arts). Der fikk han blant annet vist seg frem for Sir Paul McCartney, som umiddelbart elsket det han fikk høre.

Som halvparten av av den multiplatinum-streamede produsentduoen Skinny Days har han allerede godt over en milliard streams i sekken og jobbet med blant annet Ava Max, Alan Walker, SEEB, Winona Oak and Jonas Blue.

Som Slopes har Dag Holtan- Hartwig siden debutlåten «Prove Them Wrong» - som lå hele 35 uker på spillelistene til P3, gitt ut låtene «The Sun Also Rises», «Tears», «Sometimes» og seneste «I Wouldn’t Be Much» - en hyllest til kjærligheten som i utgangspunktet var en idé fra hans gode venn og Skinny Days-partner, Halvor Folstad.

Vi finner essensen av Slopes i skjæringspunktet mellom melankoli, håp og hjertesorg.

«This Is Goodbye» er ute fredag 2.september.