Nyhetsbrev fra Norges Skiskytterforbund

Nyhetsbrev fra Norges Skiskytterforbund

Det nærmer seg jul og vi ønsker å sende ut litt informasjon til dere før vi ønsker alle en velfortjent juleferie.

World Para Snow Sports Championships
12.-23. januar arrangeres det VM i snøsporter på Lillehammer og Hafjell. Norges Skiskytterforbund samarbeider med Norges Skiforbund, Norges Brettforbund og Norges Idrettsforbund for å lage verdens første og største VM for para-idretter på snø.

Det vil ikke være mulig å komme som publikum pga gjeldende smittevernsregler, men NRK satser stort på arrangementet og har sendinger fra konkurransene hver dag.

Norges Skiskytterforbund har en deltaker og det er Nils-Erik Ulset (38) fra Tingvoll IL. Programmet for skiskyting er som følger:

Lørdag 15. jan 6 km (short)
Søndag 16. jan 10 km (middel)
Torsdag 20. jan 12,5 km (long)

Øvrig program, se her

Ønsker du å melde deg som frivillig til arrangementet? Se her

Koronaveilederen
Torsdag 16. desember hadde vi et informasjonsmøte om gjeldende smittevernsregler. Det har kommet inn flere endringer etter den tid og den viktigste justeringen er at det tillates 100 utøvere pr start, for de som er utenfor toppidrettsbegrepet. Det betyr at arrangøren kan starte med 100 utøvere pr konkurranse gitt at trafikklysmodellen lokalt tillater det. Funksjonærer og støtteapparat kommer i tillegg til de 100 utøverne. Se veileder for mer informasjon.

Husk alltid å ha kontakt med lokale helsemyndigheter.

Koronaveilederen

Sikkerhetskurs
Norges Skiskytterforbund har opprettet et kurs som heter "Kurs sikkerhetsbestemmelser og våpenregler".
Vi har laget en samleside for både de som ønsker å gå kurset og hvordan skiskytterklubben skal gjennomføre kurset.

Kurs sikkerhetsbestemmelser og våpenregler

Husk å registrere Skiskytterskolen
Vi minner om at alle klubber som har gjennomført Skiskytterskolen fra 1. mai 2021 til nå må registrere deltakere på kursregistreringen. Når det er gjort, vil klubben motta både diplom og en landslagslue til alle deltakerne på Skiskytterskolen.

Husk at også foresatte som har deltatt på Skiskytterskolen, skal registreres med kurset "Innføringskurs". Her ser vi at en del klubber ikke har gjort dette.

Her kan du registrere kurs

Riktig god jul

Norges Skiskytterforbund ønsker dere alle en riktig god jul og godt nytt år!

Vegar Rolfsrud

Bredde- og rekrutteringssjef 97693662